صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۲۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
امام جمعه کوهبنان:

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری تأکید کرد: مسئولان با پیروی از سیره پیامبر اکرم(ص) درهمه شرایط به ویژه در شداید اقتصادی که این روزها بسیاری از زندگی‌ها را تحت تأثیر قرار داده است به فکر معیشت و رفاه مردم باشند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری، امام جمعه کوهبنان، 9 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر کوهبنان با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، بیان کرد: مؤمنان و شیعیان باید زینت اسلام باشند. لذا، کارهای ما باید باعث عزت و افتخار دین مبین اسلام باشد و زمینه جذب دیگران را رقم بزند.

وی با گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: در هر حالی باید به یاد حضرت ولیعصر(عج) باشیم و با یاد ایشان خودمان را تربیت و امید را زنده کنیم و برای ظهورش آماده شویم.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: همواره باید به‌دنبال سیره نبوی باشیم و سعی کنیم در راستای اخلاق خوب خانوادگی و اجتماعی گام برداریم.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: پیامبر اکرم(ص) با مهربانی دیگران را جذب اسلام می‌کردند؛ ایشان با درد مردم آشنا بودند که جا دارد مسئولان نیز با پیروی از سیره پیامبر اکرم(ص) درهمه شرایط به ویژه در شداید اقتصادی که این روزها بسیاری از زندگی‌ها را تحت تأثیر قرار داده است به فکر معیشت و رفاه مردم باشند.

وی با بیان اینکه باید اخلاق‌مدار باشیم اما هرگز تسلیم دشمن نشویم، افزود: پیامبر اکرم (ص) روحیه استکبارستیزی داشتند و با دشمنان با شدت و با خودی‌ها با رأفت و مهربانی برخورد می‌کردند که این روحیه باید در ما نیز باشد.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به مواضع اسلام‌ستیزانه امانوئل مکرون، بیان کرد: اهانت رئیس جمهور فرانسه را در حمایت از فرد توهین‌کننده به پیامبر اکرم(ص) محکوم و با روحیه انقلابی و استکبارستیزی، نفرت خود را از آمریکا و اروپایی‌ها اعلام می‌کنیم چراکه آنان هرگز به فکر مسلمانان نیستند.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه ویروس کرونا تمام‌ جهان را فرا گرفته و آمار بیماری بالاست، گفت: در این شرایط تنها وظیفه ما این است که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی به خودمان و دیگران کمک ‌کنیم.

وی همچنین در پایان سخنان خود فرارسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان و هفته بسیج دانش‌آموزی را گرامی داشت.

نامجو کوهبنانی
انتهای پیام