صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۶۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از کاهش مسافران مترو طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: فقط ایستگاه‌های تقاطعی مترو شلوغ هستند و لازم است مسافران ساعات سفر خود را مدیریت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين‌الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، با اشاره به اینکه روزانه تمامی ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه به صورت دقیق رصد می‌شود، افزود: در حال حاضرتمام خطوط ما با كاهش مسافر همراه هستند و تنها ایستگاه‌های تقاطعی مترو كه همیشه شلوغ‌تر از ایستگاه‌های دیگر بوده با حجم بيشتر مسافر در ساعات پيک روبرو هستند و شهروندان برای حفظ سلامت خود و دیگران بايد زمان سفر خود را مديريت كنند.

وی‌ تصریح کرد: رصد دائمی ما از وضعیت ایستگاه‌های مترو نشان می‌دهد که برخی از ایستگاه‌ها خلوت بوده، اما در ایستگاه‌های تقاطعی که مسافران یک قطار تخلیه و وارد خط دیگری می‌شوند، ازدحام و شلوغی قابل پیش‌بینی و اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک توسط مسافران نداریم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اينكه سرفاصله حركت قطارها در خط دو، ۳ دقیقه و خطوط یک و چهار مترو ۳٫۵ دقیقه است گفت: تمامی پرسنل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه از ابتدای شيوع ويروش كرونا تاكنون همانند كادر درمان مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند. متروی تهران  از ساعت ۵:۳۰ صبح كار خود را آغاز و براساس آخرين مصوبه ستاد ملی مبارزه با كرونا تا ساعت ۲۲ خدمات‌رسانی می‌كند.

مديرعامل شركت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران ستون فقرات حمل و نقل عمومی است و سفر كردن برای تمامی شهروندان با اين وسيله حمل و نقل پاک، ايمن و سريع آسان‌تر شده، اما در اين روزها با توجه به شيوع ويروس كرونا مسافران بايد زمان سفر خود را مديريت كنند و با رعايت پروتكل‌های بهداشتی وارد شبكه حمل و نقل ريلی درون شهری شوند.

وی با اشاره به اينكه در ايستگاه صادقيه به دليل اينكه قطارهای خط كرج با ظرفيت بيشتری به ايستگاه تهران(صادقيه) می‌رسند افزود: در ساعات پیک با ورود يك قطار، موجب می‌شود قطارهای درون شهری به خصوص در ايستگاه‌های‌ تقاطعی با ازدحام بيشتری روبرو شوند بر همین اساس از مسافران می‌خواهيم صبور باشند و از قطار بعدی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، تصریح كرد: برخی ایستگاه‌ها مانند ایستگاه امام خميني(ره)، تهران(صادقيه)، دروازه دولت و دیگر ایستگاه‌های تقاطعی نسبت به سایر ایستگاه‌های دیگر شلوغ‌تر است.

انتهای پیام