صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۷۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
سیدمحمد حسینی:

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین گفت: عادی‌سازی روابط با اسرائیل نقاب را از چهره نفاق برداشت.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین با محوریت مسئله فلسطین برگزار شد. در این اجلاسیه، سیدمحمد حسینی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی و خالد قدیمی و برخی دیگر از شخصیت‌های علمی و مذهبی حضور داشتند.

سیدمحمد حسینی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی طی سخنانی در این اجلاسیه اظهار کرد: عادی‌سازی روابط امارات بحرین و اسرائیل یک مسئله روز و موجب تفرقه در جهان اسلام شده است. اساسا، از زمان شکل‌گیری این رژیم، همواره دغدغه مسلمانان جهان موضوع آزادی فلسطین بوده و حقی مردم فلسطین دارند که باید ستانده شود.

وی افزود: بحث عادی‌سازی روابط به ۱۰سال پیش باز می‌گردد و امروز رسمی شده است و قبلا نیز بوده است و امروز تنها نقاب نفاق از چهره برداشته است.

این استاد دانشگاه با اشاره به برخی از بازیگران این عرصه گفت: ترامپ در ماجرای عادی‌سازی روابط نقش مهمی داشته است، او با کره شمالی به مذاکره نشست اما راه به جایی نبرد، به جمهوری اسلامی چقدر پیغام و واسطه فرستادند و خواستند گفت وگویی داشته باشند تا ایران از مواضع خود عقب بنشیند، تهدید کردند و سردار ما را شهید کردند حتی مدت‌ها شماره تماس می‌داد و می‌گفت که با من تماس بگیرید، اما هیچ موفقیتی در کارنامه او وجود نداشته است.

حسینی ادامه داد: او فکر می‌کرد که مجدداً رئیس‌جمهور می‌شود، اما نشد، در تعهد معامله قرن او ارتفاعات جولان را به رژیم صهیونیستی ملحق کرد و اقدامات این چنیتی را انجام داد و کشورهای دیگر را وادار کرد که این مسئله را بپذیرند. او برخی از کشورهای منطقه را با خود همراه کرد، وزیر خارجه آمریکا رسما این موضوع را اعلام کرد و با نیروهای منطقه خواست تا ائتلافی شکل بدهند اما راه جایی نبرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان کرد: نتانیاهو بازیگر دوم این موضوع بود، او حدود ۲۵ سال تلاش کرده تا به رغم بحران داخلی یک نکته مثبتی را ایجاد کند و به رسمیت شناساندن اسرائیل را یک موفقیت می‌دانست، همکاری‌های اطلاعاتی هدف دیگر او بود. البته جمهوری اسلامی در این باره به کشورهای اطراف هشدار داد. پس از مصر و اردن در سال ۱۹۸۰ و رسمی شناختن اسراییل امارت و بحرین سومین و چهارمین کشور عربی بودند که آن را به رسمیت می‌شناسند.

وی افزود: در بین کشورهای عربی نقش بن‌سلمان و عربستان در سایه است و بحرین قدرتی نیست. آل خلیفه هیچ پایگاه مردمی ندارد، او مجری و عروسک خیمه شب بازی عربستان است . امارات یک کشور ثروتمند است و فکر می‌کند با این حرکت‌ها می‌تواند اقداماتی را در منطقه ایجاد کند و با تکیه بر این ثروت و جمعیت می‌خواهد اهداف خود را به نتیجه برساند.

حسینی با بیان اینکه با مدیریت عربستان کشورهای عربی به مقابله با اسلام واقعی در منطقه گرایش یافتند، گفت: در داستان یمن حتی امارت ورود پیدا کرد، در سوریه و لیبی و حتی عراق برای تجزیه این کشور ورود پیدا کرده است، امارات سعی کرده کارهای خود را در مطقه مطرح کند و برای این ننگ توجیهاتی نیز دارند.

وی افزود: این‌ها به این فکر می‌کنند که آمریکا از منطقه می‌رود و می‌خواهند خود را در منطقه پر رنگ نشان دهند. آن‌ها به دنبال جایگزینی برای آمریکا در منطقه هستند و به همین خاطر است که با رژیم صهیونیستی هم‌پیمان شده و آن را به رسمیت می‌شناسند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه عربستان در حال قبح‌زدایی از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، گفت: بن‌سلمان می‌خواهد نوچه‌های خود را جلو بفرست تا قبح‌زدایی کند، او نگران افکار عمومی جهان اسلام است، این‌ها می‌خواهند شرایط عادی شود و بعدها عادی‌سازی را نمایش دهند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: این ماجرا باعث هماهنگی بین تمام گروه‌ها و احزاب فلسطین شده است، برخی افراد حماس در عربستان بازداشت شده‌اند، امروز تکلیف فلسطینی‌ها روشن است و باید آن‌ها با جبهه مقاومت همراه باشند.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در ادامه اجلاسیه جهانی مسضعفین طی سخنانی گفـت: ما به تمامی ادیان و تمامی امامان ایمان داریم و هیج فرقی بین رسولان قائل نیستیم، ما می‌گوییم تمامی ادیان برای احقاق حق برای مبارزه با باطل باید متحد شوند که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۳ بار اسم حضرت موسی(ع) و پنج بار نام پیامبر(ص) در قرآن آمده است، افزود: داستان حضرت موسی(ع) ۳۶ بار در قرآن کریم آمده است، داستان ایشان مبارزه علیه فرعون و طرفداری از مستضعفان است اما امروز نتانیاهو با فرعونیان برای سرکوب مستضعفین متحد شده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: حتی مسیحیان انجیلی در اصول و مبانی بر اساس آن باید در خدمت مستمندان باشند نه در خدمت مستکبران، اما ترامپ به فکر منافع خود است و طرفدرگار حق نیست.

ابوشریف با اشاره به فساد حکومت‌های عربی همچون بحرین و امارات گفت: در جهان عرب حکام کشورهای اسلامی در ظاهر مسلمان هستند اما هیچ بویی از اسلام نبرده‌اند. شاهد ائتلافی در جهان بین حکام ظالم هستیم و آن‌ها هیج حقوقی را برای مردم در نظر نمی‌گیرند و این همان حرکت و سیاستی است که آمریکا و کشورهای غربی خواهان آن هستند.

وی با بیان اینکه پشت پرده عادی‌سازی این حرکت روشن است، گفت: این ائتلاف بین رژیم‌هایی است که می‌خواهند صندلی خود را حفظ کند.

نماینده جنبش اسلامی افزود: دین یهود به این شکلی که امروز نمایش داده می‌شود، نیست. امروز دین فراعنه علیه مظلومان است. مسلمانان نیز به این موضوع گرفتار و حکام مسلمان نیز به جنین دردی مبتلا شده‌اند. ۱۴ میلیون فلسطینی هستیم که ۱۰۰ سال است بهای سیاست‌های استکباری غرب را پرداخت می‌کنیم و دین را بازیچه دست خود کرده‌اند تا مردم را از حقوق خودشان دور کنند.

ابوشریف گفت:ما باید به عنوان مومنین در برابر سیاست‌های استکباری در جهان متحد شویم آزادی مردم فلسطین و مردم جهان و منطقه هدف اساسی ماست،‌ اما امروز جهان و منطقه از سوی طاغوت اداره می‌شود.از مردم می‌خواهیم با این ائتلاف علیه شیطان با استکبار مقابله کنند و با مقاومت حکومتی تشکیل شود که تمام حقوق مستضعفان را برگرداند.

همایون سامه یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم نیز اظهار کرد: پس از اشغال فلسطین و آوارگی بسیاری از انسان‌ها و آوارگی در کشورهای همسایه، می‌بینیم که افراد در بدترین شرایط زندگی می‌کنند و آمریکایی که دم از حقوق بشر می‎‌زند، هیج نگاهی به این مسئله ندارد.

وی افزود: رژیم صهونیستی یک حزب سیاسی است و با افراط‌گرایی سعی دارد از طریق دین موسی کلیم‌الله(ع) به اهداف خود برسد اما تمام یهودیان معتقدند که این‌ها تعلقی به حضرت موسی(ع) ندارند.

نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم تأکید کرد: همه ما باید سعی کنیم فلسطینیان مظلوم را به سرزمین آن‌ها برگردانیم. ظلمی که به آن‌ها زیاد شده است. جمهوری اسلامی ایران در قبال حمایت از مظلومین جهان ضربه‌های بسیاری خورده است و ما از سوی استکبار جهانی تحریم‌های بسیاری برای این خاطر شده‌ایم.

فواد ایزدی، نماینده جامعه اساتید نیز در این اجلاسیه،با طرح این پرسش که چرا مسئله ارتباط با رژیم صهیونیستی امروز علنی شد، اظهار کرد: این رژیم‌ها وابسته به آمریکا بوده و نیاز است امروز ارتباطات خود را علنی کنند. این در حالی است که از مردم خود تبعیت نمی‌کنند.

وی افزود: این‌ها می دانند که امریکا روبه افول است و می‌خواهند ارباب دیگری داشته باشند و چاره‌ای جز حمایت از رژیم صهیونیستی ندارند.

ایزدی تأکید کرد: افول آمریکا با در دستور کار قرار دادن خروج نیروهای خود را از کشورهای عراق و افعانستان به وضوح دیده می‌شود، بایدن نیز به نسبت به این موضوع مردد است.

نماینده جامعه اساتید در پایان سخنان خود با ارائه تحلیلی از مشکلات کشورهایی که با رژیم صیهونیستی سازش کرده اند، اظهار کرد: این کشورها در اشتباه هستند و نمی‌دانند که با افول آمریکا، اسرائیل نیز افول پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام