صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۸۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
حجت‌الاسلام سالک بیان کرد:

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده بر ضرورت عدم غفلت از مسئله نفوذ تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد کلیه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به پالایش در دستگاه‌های اجرایی و سایر دستگاه‌ها بپردازند تا شبکه‌های نفوذ کشف شده و برخورد جدی با آنها انجام گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ترور شهید فخری‌زاده از سوی صهیونیست‌ها و ضرورت حساسیت جدی به مسئله نفوذ با توجه به ابعاد این عملیات تروریستی گفت: چهل و دو سال است که کشور تحت فشار دشمنان به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و آنها از تمام ترفندها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی استفاده کرده‌اند، اما در این میان نباید از بحث نفوذ غافل شد.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به قدرت پاسخگویی نظام در عرصه جنگ نرم، جنگ سیاسی و جنگ اقتصادی، گفت: ما در عمل این قدرت را هم در این عرصه‌ها نشان داده‌ایم، اما جریان نفوذ پیچیدگی‌های خاصی دارد که مقابله با‌ آن را سخت‌تر می‌کند. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور ده‌ها حرکت نفوذی را خنثی کرده‌اند ولذا در جریان شهادت شهید فخری‌زاده نباید مسیر صحیح قدرت امنیتی و اطلاعاتی منحرف شود.

انتقام باید پشیمان‌کننده باشد

حجت‌الاسلام سالک اظهار کرد: برای این کار در درجه اول نباید خودزنی کرد، دوم اینکه نباید دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خود را تضعیف کرد و سوم اینکه نباید از انتقام و پاسخ متقابل در کی و کجا غافل شد؛ به عبارتی گرفتن انتقام را قطعی بدانیم اما با یک سیاست دقیق این کار را انجام دهیم به طوری در میدان دشمن بازی نکنیم؛ این انتقام باید دشمن را پشیمان و مأیوس کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ابراز کرد: لذا ضرورت دارد کلیه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به پالایش در دستگاه‌های اجرایی و سایر دستگاه‌ها بپردازند. در این پالایش باید شبکه‌های نفوذ کشف شده و برخورد جدی با آنها انجام گیرد. این شبکه نفوذ امروز با روش‌های پیچیده عمل می‌کند که نمونه آن استفاده از پوشش فعالیت‌های محیط زیستی برای کشف مکان موشک‌های کشور بود. همچنین در مسائل دفاعی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضربه‌های مختلفی می‌خوریم که این نشان می‌دهد جریان نفوذ در اینجا وجود دارد.

وی تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در دنیا حرکات نفوذی را در کشورهای دیگر انجام می‌دهند و ما هم این کار را انجام می‌دهیم که نمونه آن دستگیری روح الله زم و جمشید شارمهد در خارج از مرزهای کشور و آوردن آنها به داخل کشور بود و لذا این نشانه قدرت اطلاعاتی و امنیتی ما در انجام حرکات نفوذی است.

پاسخ متقابل تصمیمی حاکمیتی است

حجت‌الاسلام سالک درباره ضرورت پرهیز از فشار به دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی برای پاسخ سریع و انتقام فوری این ترور گفت: به طور قطع واکنش منطقی، عقلی و با ابعاد جهانی بسیار بهتر از هرگونه تعجیل و اقدام مبتنی بر احساس است. امروز دشمن به راحتی دست خود را رو کرده و نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به طور صریح اعلام کردند این جنایت را انجام داده‌اند.

وی تأکید کرد: پس تصمیم درباره مقابله با رژیم صهیونیستی و گرفتن انتقام، تصمیمی در سطح حاکمیتی است؛ همانطور که پس از شهادت سردار سلیمانی جمهوری اسلامی ایران اقدام به موقعی را با هدف قرار دادن پایگاه عین‌الاسد انجام داد و هیبت نظامی و ابرقدرتی آمریکا را فروریخت. بنابراین پاسخ متقابل باید اقدامی منطقی، مقبول درون تشکیلاتی و بیرونی باشد و قطعا مسئولان نظام این کار را انجام می‌دهند.

نمایش اقتدار ایران؛ هدف طرح مجلس   

حجت‌الاسلام سالک درباره نقش اقدام مجلس در تصویب طرح اقدام راهبردی علیه لغو تحریم‌ها در مقابله با تهدیدات و زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها گفت: این طرح با عنوان دیگری در مجلس نهم و دهم نیز مطرح بود و به شکل دیگری تصویب شد اما مجلس یازدهم دامنه این طرح را گسترش داده است به طوری که ابعاد حرکت سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را کنترل و مدیریت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که آنها یک طرفه هر گونه که بخواهند بر ما نظارت کنند اما ایران هیچ نفعی از حضور در آژانس نبرد. این اقدام مجلس اقدام خوب و مؤثری است که از ابتدا باید انجام می‌گرفت.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه این اقدام هزینه اقدامات و جنایات دشمن را بالاتر می‌برد، گفت: وقتی اقتدار کشور به نمایش گذاشته شود، دشمن سر جای خودش می‌نشیند. امروز قدرت بازدارندگی حرف اول را می‌زند و جرئت توطئه و ضربه زدن را از دشمن می‌گیرد. اروپایی‌ها، آمریکا و صهیونیست‌ها هم نشان داده‌اند که جز منطق قدرت را نمی‌فهمند و ما هم باید اقتدار خود را روز افزون نشان دهیم.

حجت‌الاسلام سالک در پایان اظهار کرد: طرح اخیر مجلس در حقیقت این منطق قدرت و پاسخ مقتدرانه به دشمن را عملیاتی می‌کند می‌کند و این تصور دشمن را که جمهوری اسلامی ایران براساس رویکرد صبر استراتژیک، پاسخی به اقدامات علیه امنیت و منافع خودش نمی‌دهد، باطل می‌کند و آن زمان آنها مجبور هستند که رویکرد خصمانه خود را تغییر داده و از سنگین‌تر شدن هزینه کارهای‌شان جلوگیری کنند. در چنین وضعیتی است که توازن قدرت در میان دو طرف برقرار می‌شود و مسیر یکطرفه انجام تعهدات از سوی ایران و بی‌عملی و عدم پایبندی غربی‌ها به تعهدات پایان می‌یابد.

انتهای پیام