صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۸۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴
روی میز مطالعه/

کتاب «مثبت بیاندیشیم» به قلم اعظم سنایی به رشته تحریر درآمده و به همت انتشارات حکمت و عرفان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «مثبت بیاندیشیم» به قلم اعظم سنایی به رشته تحریر درآمده و انتشارات حکمت و عرفان آن را منتشر کرده است.
 
در مقدمه این کتاب آمده است: تأثیر مثبت‌اندیشی بر انسان و زندگی او، آنقدر زیاد است که می‌توان گفت به نوعی آینده یک فرد را رقم زده و سبب می‌شود مقدمات موفقیت و کامیابی برایش فراهم شود. مثبت‌اندیشی می‌تواند به عنوان الگوی رفتاری درست در جامعه مطرح شود. البته این نکته حائز اهمیت است که فقط مثبت‌اندیشی کافی نیست بلکه فرد باید یاد بگیرد در تمام مراحل زندگی یک نگرش مثبت داشته باشد تا به موفقیت و شادی دست یابد.
 
به اعتقاد نویسنده؛ مثبت‌اندیشی برداشتی است که منجر به خوب شدن حال آدمی شده و احساس بهتری در وی پدید می‌آورد. همچنین با مثبت‌اندیشی می‌توان بر موانع درونی و بیرونی غلبه کرده و بسیاری از غیرممکن‌ها را ممکن کرد.
 
این کتاب که در شش فصل سامان یافته، برخی از عناوین آن شامل تفکر مثبت‌گرا، تفکر مثبت‌گرا و رضایت از زندگی، سازمان مثبت‌گرا، انرژی مثبت‌گرا و محیط زیست، تفکر مثبت و چگونه مثبت‌اندیش باشم است.  
 
در بخشی از این کتاب به ابعاد مثبت‌نگری اشاره شده و این مسئله در چهار مورد ارتباط با خدا، ارتباط با دیگران، نگرش به خود و نگرش به طبیعت تجلی یافته است. در برشی از آن می‌خوانیم: «افراد خوشبین انتظار کمک و دستگیری در شرایط سخت از خدا و از روش‌های مقابله مذهبی در شرایط سخت مثل توکل و دعا استفاده می‌کنند و رخداد‌ها را در ارتباط با خدا به صورت مثبت ارزیابی می‌کنند و به خواست خدا رضا می‌دهند. چون این افراد به آینده امیدوارند و به لطف خدا خوشبین هستند. این افراد در شرایط سخت از روش مقابله استفاده می‌کنند و معتقدند صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمند.
 
تصور مثبت از خدا نیازی به ظهور و بروز در دنیای مادی ندارد، بلکه همین تصور مثبت از خدا یا امر قدسی می‌تواند باعث ایجاد امید و توانایی مقابله با مشکلات جسمی از جمله تحمل درد و مقابله با بیماری‌های صعب العلاج از جمله سرطان می‌شود. حتی رویارویی با مشکلات روحی از جمله افسردگی و اضطراب را آسان کرده است. در افراد مثبت‌نگر تصویر ذهن از خدا مثبت است. این افراد خدا را مهربان، کمک‌کننده، حاضر و در دسترس می‌دانند.»
 
یکی از بخش‌های جالب کتاب انرژی مثبت‌گرا و محیط زیست است که این مسئله بر زندگی انسان و محیط پیراموش اثرگذار خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند این موضوع را در صفحه ۱۵۰ کتاب «مثبت بیاندیشیم» بخوانند.
 
یادآور می‌شود؛ کتاب «مثبت بیاندیشیم» نوشته اعظم سنایی به همت انتشارات حکمت و عرفان با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. 
 
این کتاب در پلتفرم کتابخوان طاقچه نیز قابل دریافت است.
انتهای پیام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
reza
|
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
چه عالی.واقعا نیاز بود که کتابی با این مضمون نوشته بشه تا دید افراد را به آینده از جنبه مثبت تغییر بده.ممنون میشم لینک دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه را قرار بدین.