صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۹۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سلسله برنامه‌های نخبه‌محور با موضوع «دولت‌سازی اسلامی» با هدف ترویج و شناخت اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، ایمان اکبری، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از نظر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خطی که انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، خط رسیدن به «تمدن نوین اسلامی» است. رهبر انقلاب اسلامی برای رسیدن به این هدف، فرآیندی پنج مرحله‌ای را ترسیم نموده‌اند که ابتدای آن پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن 57 و انتهای آن نیز تشکیل همان تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت‌بن‌الحسن(عج) است.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک دگرگونی و تحول بنیادی به رهبری امام خمینی(ره) و پشتیبانی اقشار مختلف مردم، در سال 1357 با هدف مبارزه با استبداد، استعمار و نیل به آزادی، استقلال و همچنین تشکیل امت واحده به پیروزی رسید. انقلاب اسلامی با ارائه یک نظم جدید به بشریت، در پی تشکیل حکومت و نظام اسلامی درآمد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در راستای تحقق چنین اهدافی، همواره تشکیل دولت اسلامی به عنوان یک اصل مطرح بوده است. پس از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، در زمان رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز این امر خطیر مورد تأکید جدی ایشان بوده است تا آنجا که که تشکیل دولت اسلامی به عنوان یک گام مهم در سیر تحقق تمدن اسلامی از سوی آیت الله خامنه ای بیان شده است.
اکبری تصریح کرد: به همین منظور، بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد با همکاری دانشگاه یاسوج و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان، در راستای سند راهبردی کشور در امور نخبگان با هدف ترویج و شناخت اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی در میان آینده‌سازان و آشنایی انان با مبانی اندیشه اسلامی اقدام به برگزاری سلسله برنامه‌های نخبه‌محور با موضوع «دولت‌سازی اسلامی» کرده است.
وی ابراز کرد: دولت‌سازی اسلامی؛ ضرورت‌ها و راهبردها با حضور دکتر نجف لک‌زایی ساعت 10صبح در 20 آذرماه، ارتقای کارآمدی جمهوری اسلامی با حضور علیرضا صدرا ساعت 10صبح در 24 آذرماه، کارآمدی دولت ها پس از انقلاب با حضور علیرضا زهیری ساعت 10 صبح 27 آذرماه و آسیب‌شناسی دولت در ایران معاصر با شریف لک‌زایی و حمداله اکوانی ساعت 10 صبح طی یکم دی ماه به صورت مجازی از جمله موضوعات است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ثبت‌نام مستعدین تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان، در سامانه سینا (sina.bmn.ir) است و ثبت‌نام سایر دانشجویان، ارسال شماره ردیف برنامه، نام و نام خانوادگی به شماره 09361656897 /09179412022 است.

انتهای پیام