صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۰۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

شهر استانبول ترکیه، بعد از ظهر امروز، 22 آذر میزبان وبیناری با موضوع حاکمیت و اقتدار سیاسی در جهان اسلام است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، در بیانیه اتاق فکر مرکز اسلام و امور جهانی (CIGA)، که میزبان این وبینار بوده آمده است: دلیل برگزاری این وبینار مطرح کردن سؤالات اساسی پیرامون رهبری بدون اقتدارگرایی و استبداد است. در این وبینار بیش از 60 سخنران از 20 کشور، مدل‌های جدیدی از حاکمیت را شامل توازن اندیشه‌های مدرن شهروندی و حاکمیت قانون و دموکراسی با ارزش‌های سنتی است، شرح خواهند داد.

انور ابراهیم، معاون نخست‌وزیر پیشین مالزی و گلنور آیبت، مشاور ارشد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از جمله سخنرانان این وبینار هستند.

سامی اِی. الآریان (Sami A. Al-Arian)، مدیر مرکز اسلام و امور جهانی در این باره گفت: در پنل‌های کنفرانس نه تنها مسائل مربوط به حکومتداری و اقتدار سیاسی در جهان اسلام تجزیه و تحلیل می‌شود، بلکه تلاش می‌شود به چالش‌های دشوار در این زمینه پاسخ‌های عملی داده شود.

از زمان راه‌اندازی اتاق فکر مرکز اسلام و امور جهانی در سال 2017، این وبینار چهارمین مورد، اما اولین کنفرانس امت مسلمان در ترکیه، به میزبانی این مرکز است. اتاق فکر مرکز اسلام و امور جهانی وابسته به دانشگاه صباحتین زعیم استانبول(Istanbul Sabahattin Zaim University) است.

انتهای پیام