صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۸۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

آیین سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضوز خیل عظیم زائران در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ آیین سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور صدها هزار عزادار عراقی در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی برگزار شد.
 
به گزارش العالم، صدها هزار نفر از عزاداران عراقی از استان‌های مختلف این کشور خود را به شهر نجف اشرف رساندند تا در آیین سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن ابی طالب (ع) شرکت کنند.

جای جای شهر نجف اشرف شاهد خیل عظیم عزادرانی بود که در دسته‌های عزاداری و با نوحه‌سرایی و قرائت ادعیه در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دخت رسول خدا (ص) به سوگ نشستند.
 

دستگاه‌های امنیتی و خدمات‌رسانی استان نجف اشرف نیز خدمت‌رسانی لازم را به عزاداران داشتند و فرماندهی پلیس این استان نیز بخش قدیمی شهر نجف را به خاطر خیل عظیم جمعیت عزادار به روی تردد وسایل نقلیه بست.

همزمان پست‌های ایست و بازرسی در چهار راه‌های اصلی و آرامستان «وادی السلام» استقرار یافت و خادمان آستان مقدس علوی نیز برای خدمت‌رسانی به زائران و موکب‌های عزادار بسیج شدند.

براساس گزارش پایگاه آستان علوی، شعبه آموزش و ارشاد دینی وابسته به بخش امور دینی آستان علوی نیز با راه‌اندازی ایستگاه‌های پاسخگویی به مسائل دینی در بخش‌های مختلف حرم علوی به سؤالات شرعی زائران پاسخ داد.

بخش رسانه آستان علوی نیز تمام تلاش خود را برای فراهم‌کردن امکانات لازم برای رسانه‌های مختلف با هدف پوشش مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در جوار حرم مطهر علوی به کار گرفت.
 
 
آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کربلا
 
همچنین، آستان مقدس عباسی اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌های عزاداری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) بنا بر روایت سوم کرده که این برنامه‌ها شامل فعالیت‌ها و بخش‌های مختلفی همچون برگزاری مجالس سخنرانی مذهبی و مراسم عزاداری در بزرگداشت این مناسبت جانگداز  است.

برگزاری مجلس عزاداری و سوگواری به مدت سه روز در صحن مطهر حضرت عباس (علیه السلام)، برگزاری مجلس سوگواری ویژه بانوان در سرداب صحن حرم عباسی، برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری ویژه بانوان در مجتمع شیخ کلینی، برگزاری مسابقه و سخنرانی اینترنتی، برپایی مجلس عزاداری ویژه خادمان سادات و استقبال از دسته‌های عزاداری از داخل و خارج از کربلای معلّی از جمله برنامه‌هایی است که آستان عباسی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) اجرا کرده است.

همچنین، به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) صحن و رواق‌های حرم مطهر حسینی و عباسی سیاه‌پوش شده و فعالیت‌های متنوعی همچون سخنرانی‌ها و تعزیه به مناسبت این واقعه جانگداز در بین‌الحرمین در حال برگزاری است.
 
انتهای پیام