صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۹۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس تبیین کرد؛

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با یادآوری حدیثی از امام زمان(عج) به تبیین تأثیر دعای فرج در زندگی فردی پرداخت و گفت: در روایت‌ها آمده است برای فرج امام زمان(عج) زیاد دعا کنید، چراکه مؤثر است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، دوم بهمن‌ماه در منبر مجازی خود به تبیین تأثیر دعای فرج در زندگی پرداخت و گفت: در روایت‌ها آمده است برای فرج امام زمان(عج) زیاد دعا کنید، چراکه مؤثر است.

وی افزود: این مسئله کلام حضرت ولیعصر(عج) است که فرج امام زمان(عج) برای شما فرج است و قطعاً وقتی برای تعجیل فرج دعا کردیم، برای ما هم به دو جهت فرج می‌شود. یکی فرج رقم می‌خورد و توفیق درک دولتی را پیدا می‌کنیم که در آن ظلم و اجحاف و تبعیض نیست و سراسر عدالت، مساوات، آسایش و امنیت است.

حدائق ادامه داد: دوم اینکه دعا می‌کنیم ولی فرج اتفاق نمی‌افتد، اما در هر صورت دعای امام زمان(عج) بدرقه ماست و قطعاً وقتی کسی دعاگوی حضرت باشد امام هم دعاگوی اوست و وقتی دعای حضرت ولیعصر(عج) بدرقه زندگی شخصی شد، مشکلاتش هم مرتفع خواهد شد به همین دلیل می‌گوییم دعای فرج قطعاً برای خود ما هم فرج است.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت اخلاص در عمل را یادآور شد و گفت: در روایت به نقل از امام زمان(عج) آمده است که به شیعیان ما بگویید با چله‌نشینی، مسجد سهله رفتن، دعا و توسل، کاری از آن ساخته نیست اگر اخلاص در عمل نداشته باشند.

وی اضافه کرد: سؤال اینجاست که آیا ما در عمل خود اخلاص داریم؟ دائم مسجد جمکران می‌رود اما سر مردم هم کلاه می‌گذارد، این چه دین‌داری است. امام زمان(عج) فرمودند که به شیعیان ما بگویید اخلاص در عمل نشان دهید، نمی‌خواهد دنبال ما بگردید، ما خودمان به دیدنتان می‌آییم.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در پایان گفت: امام زمان(عج) گمشده نیست که او را باید پیدا کرد بلکه به‌ حسب روایت شریف خود حضرت، خورشید جهان‌افروزی است که ما در تاریکی‌های نفسانی خود، نورانیت این خورشید را نمی‌بینیم.

انتهای پیام