صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۴۹۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
کارگر خبر داد؛

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به ایجاد 56 موزه جدید در سال جاری از تداوم تعطیلی موزه‌های کشور در هر دو بخش دولتی و خصوصی در شرایط کرونایی فعلی خبر داد.

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در گفت‌وگو با ایکنا، از تداوم تعطیلی موزه‌های کشور علی‌رغم شرایط نارنجی، آبی و زرد در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: خبر‌هایی که در مورد بازگشایی موزه‌ها منتشر شده است صحیح نیست، بلکه موزه‌های جدیدی ایجاد شده است.

وی افزود: امسال ۵۶ موزه جدید در کشور ایجاد شده است که تمامی این موزه‌ها خصوصی هستند.

کارگر در رابطه با بازگشایی موزه‌ها اظهار کرد: برای باز شدن موزه‌های خصوصی و دولتی در انتظار دستور ستاد ملی کرونا هستیم و هنوز دستورالعملی در این رابطه برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر نشده است. این وزارتخانه در ستاد ملی کرونا برای گردشگری و موزه‌ها نماینده دارد و در جلسات مختلف حضور پیدا می‌کند.

کارگر تأکید کرد: نحوه فعالیت موزه‌ها مانند سینما، تئاتر و دیگر فضا‌های اینگونه است و هرگاه ستاد ملی کرونا به این‌ مراکز مجوز فعالیت دهد، اجازه بازگشایی موزه‌ها را نیز صادر می‌کند.

وی یادآور شد: موزه‌ها فعالیت اداری خود را در این مدت ادامه داده و کارکنان بر سر کار خود برای ساماندهی اشیا و مرمت آثار حاضر بوده‌ا‌ند و صرفاً اجازه پذیرش بازدیدکننده نداشته‌اند اما به محض اینکه ستاد ملی کرونا اجازه پذیرش مخاطب دهد، تمامی موزه‌های کشور بلافاصله آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان هستند.
انتهای پیام