صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۴۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

کتاب «واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰؛ فلسفه، تضادها و چالش‌ها» از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار ۲۰۳۰؛ فلسفه، تضادها و چالش‌ها» در 295 صفحه به همت مجید صابری فتحی، علیرضا رسولی، محمود سعیدی رضوانی و محسن اصغری نکاح، نگاشته شده است. این کتاب در گروه علوم تربیتی و از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد نشر یافته است.
 
با توجه به اهمیت «تربیت» در جامعه، دولت‌ها خود را متولی آن می‌دانند. در سند آموزش توسعه پایدار(2030) اختیارِ تربیت به یونسکو (بخوانید غرب) داده شده است. بنابراین، در این کتاب برای واکاوی مفید یا مضر بودن آن پاسخ علمی به پرسش‌های زیر داده خواهد شد: سند 2030 چیست؟ اهداف آن چیست؟ محتوای آن چیست؟ تأثیرات تربیتی آن چگونه است؟ آیا این سند با فرهنگ ایرانی سازگار است؟ آیا پذیرش آن با قوانین کشور در توافق است؟ آیا این سند می‌تواند برای کشور مشکل امنیتی درست کند؟ چگونه برخی دولت‌ها یا برخی از نخبگان این‌گونه اسناد را تجویز می‌کنند؟ چگونه این‌چنین اسنادی می‌توانند در جامعه مقبولیت پیدا کنند؟ آیا سند 2030 در بین غربی‌ها مقبولیت دارد؟
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات یا سفارش کتاب به نشانی http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند. همچنین فایل 30 صفحه اول کتاب به طور رایگان قابل دانلود است. 
انتهای پیام