صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۶۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور تعدادی از علمای اهل سنت و فعالان قرآنی استان سیستان و بلوچستان در این معاونت،‌ گفت: در این جلسه، برخی مطالبات قرآنی این استان مطرح شد و در ادامه، برگزاری یک رویداد قرآنی مهم در این استان مورد تأکید قرار گرفت.

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، از برگزاری جلسه مشترک تعدادی از فعالان حوزه دین و فعالیت‌های قرآنی، متشکل از عده‌ای از روحانیون و مولوی‌های استان سیستان و بلوچستان در این معاونت خبر داد و گفت: این دیدار با هماهنگی نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت برگزار شد و قریب به 25 نفر در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: در بخشی از این جلسه، چهار نفر از علمای اهل سنت درباره ضرورت‌های فعالیت‌های قرآنی و توسعه دایره فعالیت‌ها به حوزه‌های جدید و مشکلاتی را که در استان سیستان و بلوچستان در حوزه قرآنی با آن مواجه هستند، مطرح کردند و پیشنهادهایی هم در این زمینه ارائه شد.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد تصریح کرد: از جمله مواردی که این عزیزان مطرح کردند، تسریع در صدور مجوز برای موسسات قرآنی بود. در این بخش به شرایط و استانداردهای موجود در این زمینه اشاره و اعلام کردیم رعایت این استانداردها لازم است، اما در حد توان و امکان، کمک خواهیم کرد.

فقهی‌زاده تصریح کرد: در این جلسه، همچنین به بهره‌مندی موسسات قرآنی استان سیستان و بلوچستان از حمایت‌های مادی و معنوی تأکید شد. در این بخش اعلام کردیم موسسات دارای مجوز رسمی این استان از حمایت‌هایی که سایر موسسات استان و کشور برخوردار هستند، برخوردار خواهند شد کما اینکه تاکنون نیز برخوردار بوده‌اند و تبعیضی در این میان قائل نخواهیم شد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: در این جلسه پیشنهاد دادم که رویداد قرآنی مهمی در استان سیستان با مخاطب عام از اهل تشیع و تسنن برگزار کنیم و موسسات قرآنی اهل سنت از استان سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های دارای برادران اهل تسنن شرکت داشته باشند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: این جلسه با تبادل محبت و احترام برگزار شد و در ادامه نیز سه نفر از روحانیون مسئول در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت که در این جلسه حضور داشتند، از برگزاری آن اظهار رضایت کردند.

انتهای پیام