صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۱۰۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه فلسطین در مورد وضعیت حقوق بشر، اطمینان از پاسخگویی و تحقق عدالت را تصویب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، ریاض المالکی، وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه فلسطین در مورد وضعیت حقوق بشر، اطمینان از پاسخگویی و تحقق عدالت را تصویب کرد.

به گفته المالکی، کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در جلسه‌ای که روز سه شنبه برگزار شد به پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی فلسطین و کشورهای دوست و برادر آن رای دادند که بر اساس آن 32 نفر از جمله شماری از کشورهای برادر عربی و اروپایی (فرانسه، آلمان؛ دانمارک، هلند، ایتالیا و لهستان) در کنار روسیه و چین و کشورهایی مهم در آفریقا و آسیا به آن رأی مثبت و هشت کشور رأی ممتنع دادند و شش کشور هم شامل توگو، مالاوی، اتریش، برزیل، بلغارستان و کامرون رأی منفی دادند و بحرین هم در رأی‌گیری غایب بود.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تقدیر از کشورهایی که به نفع قطعنامه رأی دادند، گفت: این کشورها حمایت خود را از اصول اساسی قانون بین‌المللی در حمایت از حقوق بشر و تکلیف کشورها و مسئولیت آن در اطمینان بازخواست جنایتکاران تأکید کردند به خصوص کسانی که در حق ملت فلسطین مرتکب جنایت جنگی می‌شوند.

المالکی کشورهایی را که از این قطعنامه حمایت نکردند، در ردیف کشورهایی دانست که پذیرنده جرایمند و تشویق به آن می‌کنند و در برابر عدالت می‌ایستند.

انتهای پیام