صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۲۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

معاون آموزشی مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس گفت: طلبه‌های این مدرسه حدود ۶۰ نفر هستند و تمامی آن‌ها در کنار درس و علم در زمینه قرآن فعال هستند.

حجت‌الاسلام علی امینی، معاون آموزشی و استاد مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در مدرسه علمیه قرآنی، همراه با درس و کسب علم، به آموزش و تبیین آموزه‌های قرآن نیز پرداخته می‌شود تا طلاب و روحانیت از فرایض و برکات قرآن بهره‌مند شوند و آن را چراغ راه خود قرار دهند.

وی افزود: مدرسه قرآنی امام علی(ع) سلماس اولین مدرسه قرآنی در شمالغرب کشور بوده که در سال 1394 به مدیریت وقت، حجت‌الاسلام طباطبایی، امام جمعه کنونی شهرستان، در راستای آشنایی طلاب با مفاهیم قرآنی و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرامین ایشان که باید ۱٠ میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم، ایجاد شد.

امینی بیان کرد: اگر در تمام حوزه‌ها این امر نهادینه شود، رشد، شکوفایی و برکات آن در جامعه گسترش می‌یابد و در این زمینه، در این مدرسه علمیه بیش از ۵۰ نفر فارغ التحصیل که در حفظ ۲۰ جزء در مرحله استانی و در رشته ترتیل نفر دوم کشوری از طلبه‌های این مدرسه بود.

وی ادامه داد: حضور مستمر روحانیون و طلاب این مدرسه در مساجد شهر و روستاها در محافل انس با قرآن از جمله فعالیت‌های این مدرسه در اسفندماه ۱۳۹۹ بوده است و تعداد طلبه‌های این مدرسه حدود ۶۰ نفر بود و تمامی آن‌ها در کنار درس و علم در زمینه قرآن فعال هستند.

معاون آموزشی و استاد مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس گفت: سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات فراوان، تمامی کلاس‌های درسی و قرآنی به صورت آنلاین برگزار شد و رشد و پیشرفت طلاب چشمگیر بوده و از فارغ‌التحصیلان این حوزه نیز به عنوان مربی قرآنی بهره‌مند هستیم.

وی تصریح کرد: مهدی کوهکن یکی از حافظین کل قرآن و طلاب فارغ التحصیل این مدرسه به عنوان استاد قرآنی فعالیت می‌کند و طلاب فعال در زمینه درس و حفظ قرآنی میلاد زینال نژاد ۲۳ جزء قرآن، مهدی زینال نژاد ۱۰ جزء، امیرحسین رحیمی ۱۰ جزء، سالار دولتخواه ۱۰ جزء، مهدی قینرلو ۱۴ جزء و رضا ملکی ۱۷ جزء را حفظ و به لحاظ درسی و اخلاقی از طلبه‌های نمونه مدرسه علمیه امام علی(ع) هستند.

انتهای پیام