صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۳۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
به پیشنهاد محمدرضا زائری؛

مسابقه جایزه گلستان به پیشنهاد محمدرضا زائری برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این مسابقه، باید بخش نخست دیباچه گلستان سعدی را بخوانند و در صفحه شبکه مجازی خود منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت الاسلام محمدرضا زائری، با انتشار پستی در صفحه اجتماعی خود به آسیب عدم آشنایی نسل امروز با گنجینه‌های ادبی اشاره کرده و گفته است: يكی از بزرگترين تهديدها و آسيب‌های پبش روی نسل جديد شكاف و فاصله آنها با بنيان‌های فرهنگی ايران اسلامی و ناآشنايی با گنجينه‌هايی چون گلستان سعدی است. مدت‌هاست تلاش كرده‌ام از مجاری رسمی و نهادهای ذيربط برای ترويج مسابقه گلستان‌خوانی اقدام كنم و كمتر نتيجه گرفته‌ام. ناچار خود دست به كار شدم و قصد دارم مسابقه‌ای برای قرائت بخش نخست ديباچه گلستان سعدی برگزار كنم تا علاقه‌مندان در طول ماه مبارک رمضان ويدئوهای گلستان‌خوانی را با هشتگ #جايزه_گلستان منتشر كنند و در پايان ماه مبارک رمضان نيز جوائز تقديم شود.

مسابقه جایزه گلستان به نفر اول سه میلیون تومان، نفر دوم دو میلیون تومان و نفر سوم یک میلیون تومان اهدا خواهد کرد. سازمان بین‌المللی دانشگاهیان نیز در حمایت از این مسابقه، ۱۰ سهمیه عضویت در سازمان (+ کارت دانشجویی بین‌المللی) برای برگزیدگان دانشجو در نظر گرفته است.

این مسابقه از ۲۵ فروردین همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و تا پایان ماه رمضان (۲۳ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. شرکت‌کنندگان در این مسابقه، باید بخش نخست دیباچه گلستان سعدی را بخوانند و در صفحه شبکه مجازی خود منتشر کنند. نتایج مسابقه نیز ۲۴ اردیبهشت همزمان با عید سعید فطر اعلام می‌شود.

قرائت صحیح و حفظ، خلاقیت و ابتکار در اجرا و میزان دیده شدن ویدئو در صفحه اجتماعی از ملاک‌های ارزیابی برگزیدگان است.

انتهای پیام