صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۴۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس به تشریح برنامه‌های این هیئت برای ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: برپایی كرسی‌های تلاوت بانوان، اجرای برنامه‌های سبک زندگی قرآنی، جشنواره «خاطره‌ای از چادر» و اجرای برنامه‌های تدبر روزانه در آیات قرآن كریم از جمله این برنامه‌ها هستند.

زهرا كسرائی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: به‌مناسبت فرارسیدن ایام بهار قرآن هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس یک سری برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است كه به‌دلیل شیوع كرونا اغلب این برنامه‌ها در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

وی، برپایی كرسی‌های تلاوت بانوان را از مهم‌ترین این برنامه‌ها اعلام كرد و افزود: این برنامه به‌صورت حضوری و با تعداد افراد محدود و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد كه جزئیات دقیق آن در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

كسرائی همچنین اجرای برنامه‌های سبک زندگی قرآنی و تولید محتوا در این راستا از دیگر فعالیت‌های هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در سطح استان طی ایام بهار قرآن برشمرد و گفت: یكی از مهم‌ترین برنامه‌های سبک زندگی قرآنی، برگزاری جشنواره «خاطره‌ای از چادر» است ضمن اینكه برنامه‌های محتوایی دیگری هم در راستای سبک زندگی قرآنی تدارک دیده‌ایم.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس اظهار كرد: برگزاری مسابقه عكس و فیلم خانواده‌ها در قالب جشنواره «بهار قرآن» از دیگر برنامه‌ریزی‌های هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی به‌منظور ترویج فرهنگ قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی همچنین از اجرای برنامه‌های تدبر در آیات قرآن كریم و قصار‌السور طی این ماه مبارک خبر داد و گفت: در قالب این برنامه، روزی یک آیه از اجزای مرتبط با آن روز مثلاً در روز اول از جزء اول مورد بحث و تدبر قرار خواهد گرفت و قصار‌السور هم مخصوص تدبر در سوره‌های كوچک قرآن كریم است.

كسرائی در بخش دیگری از سخنانش آیات مربوط به ماه مبارک رمضان و نزول قرآن در این ماه فرخنده و مبارک را یادآور شد و گفت: در اهمیت ماه مبارک رمضان همین بس كه قرآن كریم در آن نازل شده است و لیلةالقدر در آن قرار دارد تا بتوانیم در این ایام جان و ظرف وجودی خود را جلا دهیم.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی فارس با تأكید بر اینكه قرآن تنها راه سعادت و اصلاح بشری در تمام ادوار بوده و خواهد بود، بیان کرد: طبق آیه 6 سوره صف كه حضرت عیسی(ع) بشارت می‌دهد كسی بعد از من می‌آید كه نامش احمد است و از او پیروی کنید، قرآن جمیع كتاب‌های آسمانی است.

وی ادامه داد: قرآن می‌تواند ما را از تمام تاریكی‌ها و ظلمات و وسوسه‌ها و انحرافات فكری و دشمنی‌ها و غرض‌های بی‌جا نجات دهد و همه را به یک وحدت و انسانیت و مدینه فاضله رهمون كند كه این كار را هم قرآن صامت یعنی خود كتاب الله و هم قرآن ناطق یعنی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام می‌دهند و اگر دو ثقل اصغر و اكبر در كنار هم قرار گیرند و به آن‌ها توسل پیدا كنیم و مسیر زندگی خود را برطبق آنان ترسیم كنیم، قطعاً رستگار خواهیم شد.

كسرائی در پایان با تأكید بر لزوم به‌كارگیری آیات قرآن در زندگی گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای انس با قرآن و تدبر در آیات آن و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است.

انتهای پیام