صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۵۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶

دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ برای برگزاری سومین دوره مسابقات اینترنتی اروپایی قرآن «تنزیل» در ماه رمضان فراخوان داد.

به گزارش ایکنا، دارالقرآن الکریم مرکز اسلامی هامبورگ اعلام کرد: سومین دوره مسابقات تلاوت قرآن کریم «تنزیل» در سطح اروپا و در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به صورت مجازی در ماه رمضان برگزار می‌شود.

تلاوت تقلیدی برای گروه سنی زیر 16 سال و تلاوت تحقیق ویژه گروه سنی بالای 16 سال از رشته‌های این رقابت است و مهلت ارسال فایل‌ تصویری برای برگزارکنندگان مسابقات ۵ می ۲۰۲۱ (15 اردیبهشت‌ماه سال جاری) خواهد بود.

برای گروه سنی زیر ۱۶ سال (تلاوت تقلیدی) سه مقطع تلاوت از قاریان برجسته جهان اسلام «مصطفی اسماعیل»، «عبدالباسط محمد عبدالصمد» و «محمد صدیق منشاوی» در سایت دارالقرآن به نشانی «http://www.haus-des-koran.de»، فیسبوک به نشانی «http://www.facebook.com/haus.des.koran» و تلگرام دارالقرآن هامبورگ به آدرس «http://www.t.me/hausdeskoran» برای تقلید در تلاوت در اختیار شرکت‌کنندگان این گروه قرار داده شده است.

شرکت‌‌کنندگان یک تلاوت را انتخاب کرده و همانند سبک قاری مربوطه، تلاوت تقلیدی خود را فقط یک‌بار از طریق تلگرام به نشانی «QuranCompetition@» ارسال کنند.

در گروه سنی بالای ۱۶ سال (تلاوت تحقیق) نیز شرکت‌کنندگان از سه قرعه ارائه شده یکی را انتخاب کرده و با در نظرگرفتن قواعد تجوید و صوت و لحن قرآن کریم تلاوت خود را اجرا کرده و فقط یک‌بار از طریق تلگرام به نشانی «QuranCompetition@» ارسال می‌کنند. تکرار بدون دلیل آیات باعث کسر امتیاز خواهد شد.

قرعه اول سوره اعراف از آیه ۱۸۰ ولله تا ۱۸۵ يُؤْمِنُونَ، قرعه دوم سوره آل عمران از آیه ۱۳۳ و سارعوا تا ۱۳۶ العاملین و قرعه سوم سوره حج از آیه ۷۳ يَا أَيُّهَا النَّاسُ تا ۷۷ تفلحون است.

تلاوت‌ها باید به صورت تصویری و با فرمت MP4 به همراه فایل تصویری تلاوت، نام و نام خانوادگی، سن و محل سکونت (کشور و شهر) شرکت‌کننده ارسال شود.

فایل‌های ارسالی شرکت‌کنندگان از دو طریق انتخاب داوران، همچنین نظرات مردم در فیسبوک و تلگرام دارالقرآن هامبورگ، ارزيابى خواهد شد. برندگان این مسابقه ۲۷ ماه رمضان معرفی خواهند شد.

در صورتی‌که تعداد شرکت‌کنندگان در یک رشته زیاد و امتیاز آنها نزدیک به هم باشد، برای همان رشته فینال برگزار خواهد شد.

مهدی عادلی، جواد طریحی، مهدی سلطانی و علی رمضانی داوران مسابقه خواهند بود و در رشته تلاوت تقلیدی نوجوانان، نفرات اول هر رشته ۱۰۰ یورو و بزرگسالان نفر اول ۴۰۰ یورو، نفر دوم ۳۰۰ یورو و نفر سوم ۲۰۰ یورو دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام