صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۷۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که بدون قدس، انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود عباس، شب گذشته(پنجم اردیبهشت ماه) در نشست کمیته مرکزی جنبش فتح اظهار کرد که قدس خط قرمز است و هرگز اجازه دست‌درازی اشغالگران اسرائیلی به آن را نمی‌دهیم.

وی از مقاومت و پایداری ساکنان قدس در برابر اشغالگران اسرائیلی تقدیر و تأکید کرد که تحت هیچ شرایطی برگزاری انتخابات بدون قدس را نخواهیم پذیرفت.

وی اعمال فشار جامعه بین‌الملل بر رژیم صهیونیستی و ملزم‌کردن آن به پایبندی به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی در رابطه با انتخابات داخلی فلسطین را خواستار شد.

ابومازن تصریح کرد که به زودی نشستی با حضور رهبران گروه‌های فلسطینی به منظور بررسی مسئله برگزاری انتخابات در قدس برگزار خواهد شد.

محمود عباس حاضران در این جلسه را در جریان تلاش‌های انجام شده برای برگزاری انتخابات طبق دستور ریاستی صادر شده قرار داد و تأکید کرد که رهبران فلسطینی بر برگزاری انتخابات در سراسر اراضی فلسطینی از جمله قدس شرقی، پایتخت کشور فلسطین، کرانه باختری و نوار غزه اصرار دارند.

وی بر اهمیت ادامه تلاش‌های بین‌المللی به ویژه تماس‌ها با کمیته چهارجانبه بین‌المللی برای ازسرگیری روند سازش با تکیه بر قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی براساس راه حل تشکیل دو کشور به منظور تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد و تحرک فوری برای برگزاری اجلاس بین‌المللی صلح با مشارکت تمامی طرف‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام