صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۸۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

انجمن ملی قرآن کریم یک مؤسسه مردمی دینی در تونس است که در سال 1968 تأسیس شد و تحت نظارت وزارت امور دینی این کشور مشغول فعالیت است.

به گزارش ایکنا، شعبه‌های انجمن ملی قرآن تونس در سراسر تونس فعالند و این انجمن تحت مدیریت «محمد مشفر» قرار دارد و شيخ محمد الأطرش نیز مسئول امور مالی انجمن است.

این انجمن طرح تربیت 100 هزار حافظ قرآن را در دستور کار قرار داده است و این طرح که اخیرا آغاز شده، طی سال‌های آینده نیز دنبال می‌شود.

24 انجمن منطقه‌ای یعنی در هر ایالت، یک انجمن وابسته به این انجمن فعالیت دارد و حدود 600 انجمن محلی تحت نظارت این انجمن‌های منطقه‌ای به فعالیت مشغولند.

این انجمن در گذشته با نام انجمن ملی حفظ قرآن کریم شناخته می‌شد و پس از آن، در سال 1988، سازمان جمعیت‌های قرآنی تونس نام گرفت. اما امروز با نام انجمن ملی قرآن کریم شناخته می‌شود، زیرا کارکرد حفظ قرآن کریم را برای گروه‌های سنی مختلف اعم از نوجوانان، جوانان و کهنسالان در دستور کار خود دارد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در تونس، انجمن ملی قرآن کریم تونس بر برگزاری مسابقات ملی حفظ قرآن نظارت دارد، به طوری که تعداد شرکت‌کنندگان در یک دوره از این مسابقات، به 1700 پسر و دختر می‌رسد. این انجمن در سال 2020، پنجاه و دومین دوره از مسابقات ملی قرآن کریم را برگزار کرد که شرکت‌کنندگان در آن در شش رشته  حفظ کل قرآن،  حفظ 45 حزب ، 15 جزء، حفظ ربع قرآن، 15 حزب و حفظ 10 حزب با یکدیگر به رقابت پرداختند.

تلاش برای حفظ قرآن کریم با ابزارهای ممکن به همراه فهم معانی و مقاصد آیات و حسن اداء با استفاده از روش‌های آموزشی و امکانات مدرن و ابزارهای رسانه‌ای، انتشار قرآن و ایجاد شرایطی که امکان آن را فراهم آورد مانند چاپ مصحف و تأسیس کتابخانه، ایجاد کرسی‌هایی برای تصحیح قرائت و در نظر گرفتن جوایز برای تشویق حافظان نوجوان و کهنسال در قالب مسابقات، برنامه‌ها و جشنواره از جمله فعالیت‌های این انجمن است.

همچنین ارائه مشورت به جمعیت‌های قرآنی، تقویت ارتباط حافظان قرآن در جمهوری تونس و خارج از این کشور و تلاش برای گسترش فضایل اخلاقی و حسن اخلاق میان گروه‌های مختلف جامعه تونس و حمایت از جوانان در برابر لغزش‌های رفتاری و انحراف‌های اعتقادی و ایمن‌سازی نسل‌های آینده از تندروی از دیگر فعالیت‌های این نهاد قرآنی به شمار می‌آید.

انتهای پیام