صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۸۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم توجه مراکز آموزشی آستان قدس به تعاملات علمی با کشورهای همسایه تأکید کرد و گفت: در فعالیت‌های علمی و آموزشی باید به کشورهای همسایه خود نیز توجه داشته باشیم. این کشور‌ها بسیار حائز اهمیت هستند و نباید نسبت به مقاصد شوم آمریکا در افتتاح مراکز آموزشی و تلاش برای تغییر سبک زندگی و افکار جوانان این کشورها منفعل بود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان مقدس رضوی، شامگاه 12 اردیبهشت ماه در دیدار نمایندگان معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه‌های آستان قدس رضوی ضمن گرامیداشت فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، ابراز کرد: روز معلم را به تمامی معلمان، مدرسان و اساتید سخت‌کوش و فداکار که مجاهدانه در عرصه‌ آموزش و پرورش نسل آینده کشور تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه اهتمام اصلی بنده در آستان قدس رضوی کار فرهنگی است، بیان کرد: در نخستین جلسه‌ای که به منظور توفیق خدمت در آستان قدس خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم، تأکید ایشان بر کار فرهنگی بود و لذا با توجه به امکانات و مقدورات اولویت نخست آستان قدس ابتدا عمق‌بخشی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و سپس رسیدگی به احسان‌جویان و نیازمندان است.

مروی در ادامه به تعیین چشم‌انداز فعالیت‌های آموزشی مراکز علمی آستان قدس پرداخت و تصریح کرد: هدف آستان قدس مدرسه‌داری در کنار بخش‌های دولتی و غیرانتفاعی نیست. مراکز آموزشی این نهاد باید الگو برای مدارس و دانشگاه‌های کشور باشند و برای نظام مقدس اسلامی کادرسازی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی بر اهمیت برخورداری از همت بلند برای کسب توفیقات تأکید و به دست اندرکاران عرصه آموزش و پرورش آستان قدس، گفت: در امور آموزشی همت بلند و خواسته‌های بزرگ داشته باشید و برای رسیدن به اهداف متعالی با برنامه‌ریزی عزم خویش را جزم کنید؛ باید اینگونه تصور کنیم که در کشور جز مراکز علمی و آموزشی آستان قدس هیچ مدرسه و دانشگاه دیگری وجود ندارد و تمام وظیفه کادرسازی برای کشور بر عهده مراکز علمی و آموزشی آستان قدس است.

وی تصریح کرد: نگاه در دانشگاه‌ها و مدارس آستان قدس باید این باشد که وظیفه کادرسازی و تربیت مسئولان کشور از صدر تا ذیل را برعهده دارند، لذا باید فعالیت‌های علمی، آموزشی و تربیتی در این تراز دنبال شود و آستان قدس نیز به میزان توان از مراکز علمی و آموزشی خود برای تقویت و فراهم آوردن بستر تحقق این مهم، حمایت می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چرایی تمرکز مراکز علمی و آموزشی آستان قدس در سازمان علمی و فرهنگی پرداخت و افزود: تقویت همکاری، همپوشانی و هم‌افزایی بخش‌های علمی و فرهنگی یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد سازمان علمی و فرهنگی در آستان قدس به عنوان حلقه وصل این مراکز بوده است.

وی اضافه کرد: اولویت جذب در دانشگاه‌های امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی باید فارغ التحصیلان مدارس امام رضا(ع) باشند و از سوی دیگر کادر علمی و آموزشی مدارس امام رضا(ع) باید توسط دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و امام رضا (ع) تأمین شود.

 مروی با تأکید بر توجه به کشورهای همسایه در تعاملات علمی و آموزشی، گفت: در فعالیت‌های علمی و آموزشی باید به کشورهای همسایه خود نیز توجه داشته باشیم، این کشور‌ها  بسیار حائز اهمیت هستند و نباید نسبت به مقاصد شوم آمریکا در افتتاح مراکز آموزشی و تلاش برای تغییر سبک زندگی و افکار جوانان این کشورها منفعل بود.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: آستان قدس دستگاه عالم آل محمد(ص) است و ظرفیت‌ علمی و فرهنگی بسیار قوی دارد و می‌تواند در سطح کشور و جهان تأثیرگذاری علمی و فرهنگی داشته باشد.
 

انتهای پیام