صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۱۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

پانزدهمین همایش علمی «حکمت مطهر» با موضوع «اسلام و ایران در قرن جدید» در روزهای 27 و 28 اردیبهشت‌ماه جاری به میزبانی دانشگاه صداوسیما برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صداوسیما، احمد زرنگار، مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه و دبیر اجرایی این همایش در این خصوص بیان کرد: مراسم افتتاحیه همایش روز دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه صدا و سیما و به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در این مراسم آیت‌الله صادقی‌رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،  حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا و حجت‌الاسلام والمسلمین رضوان‌طلب از استادان حوزه و دانشگاه سخنرانی خواهند کرد و دبیری علمی این همایش بر عهده سیدحسن شهرستانی است.

زرنگار اضافه کرد: مراحل دریافت مجوز درجه ISC این همایش نیز انجام شده است و مقالات برگزیده، با درجه ISC منتشر خواهد شد. همچنین ارائه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی، برگزاری پنل‌های تخصصی در خصوص محورهای موضوعی همایش و انتشار کتاب چکیده مقالات از دیگر برنامه‌‌های جانبی این همایش است. در بخش اصلی پانزدهمین همایش علمی «حکمت مطهر»،  تعداد 43 مقاله و چکیده به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد 16 مقاله در این همایش ارائه خواهد شد. در بخش دانشجویی نیز تعداد  22 مقاله  و چکیده به دبیرخانه همایش رسیده است که از این بین تعداد  4 مقاله ارائه خواهد شد.

یادآوری می‌شود، اعضای کمیته اجرایی عبارت از احمد زرنگار، حسین قرائی، سیدعارف علوی، حجت‌الاسلام معتمدی، علی طهماسبی،  علی ستاری، محمد شاهبازی، حسن قاسمی و محمد حسام‌پور هستند و سیدحسن شهرستانی، سیدمحمد حسینی، علیرضا پویا، محمدمهدی موسوی‌مهر، علی اصغرخندان، دکتر عزیزالله سالاری و احمد زرنگار نیز اعضای کمیته علمی را تشکیل می‌دهند.

محور اصلی این همایش، «اسلام و ایران در قرن جدید» است و محورهای فرعی شامل موضوعات: چشم انداز آینده اسلام و ایران در اصل تکاملی انقلاب اسلامی، تأثیر علم، فرهنگ و ادب ایرانی در ایجاد تمدن نوین اسلامی، هنر و رسانه به مثابه ارکان تمدن نوین اسلامی، تحولات اجتماعی اسلام و ایران در قرن جدید، علوم انسانی در قرن پانزدهم و ضرورت تحول، بازخوانی و آسیب شناسی تجربه تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی در قرن گذشته، هویت دینی و هویت ملی در بستر ارتباطات جهانی قرن جدید و چشم‌انداز سبک زندگی، معنویت و اخلاق در قرن پانزدهم است.

علاقمندان جهت حضور در همایش از طریق سامانه آموزش مجازی دانشگاه صدا و سیما می‌توانند از لینک https://connect.iribu.ac.ir/rce0ykp85ei5/?proto=true استفاده کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به وب سایت همایش به نشانی hekmatmotahar.iribu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام