صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع)، مراسم آغاز به کار «طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم» در محل گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار نورانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، مراسم آغاز به کار «طرح فرزندان قرآنی حاج قاسم» همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

هدف از اجرای این طرح آشنایی بیشتر دانش‌آموزان جامعه هدف با قرائت و مفاهیم قرآن کریم و در ادامه شناسایی دانش‌آموزان مستعد و توانمند در این حوزه و فراهم آوردن زمینه اجرای دوره‌های تخصصی برای آنان است.

در شورای قرآنی مؤسسه آموزشی، پژوهشی، قرآنی تسنیم با همکاری اداره نماز، قرآن و عترت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برنامه‌ریزی شده که در مراحل اولیه 3 هزار دانش آموز دختر و پسر (60 درصد از دانش آموزان پسر و 40 درصد از دانش آموزان دختر) به منظور شرکت در این طرح ارزیابی شده‌اند، سعی بر این است این طرح در خانه برای همه اعضای خانواده ترویج یابد و همه بتوانند در اجرای طرح مشارکت داشته باشند.

محتوای طرح با همکاری استادان، کارشناسان قرآنی و صاحب‌نظران آماده شده که شامل کتاب کوچک منتخب الایات، کتاب لطایفی از منتخب الایات شامل حکمت‌های عملی و نکاتی درباره آیات منتخب و کتاب اذکار معصومین(ع) با تکیه بر 10 ذکر آسمانی است.

همچنین دو لوح فشرده ضمیمه این بسته قرآنی است که به منظور یادآوری روخوانی و روان‌خوانی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه در نظر گرفته شده و طی 22 جلسه که از این هفته آغاز می‌شود و تا هفته آخر آذر ماه ادامه دارد، به دانش‌آموزان تحت پوشش طرح ارائه می‌شود.

انتهای پیام