صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۹۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

سومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت نیمه‌حضوری و مجازی و با برقراری تعامل دوسویه و برخط با قاریان شرکت‌کننده روز گذشته برگزار شد.

به گزارش ایکنا، سومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه، دوم تیرماه از ساعت ١٨:٣٠ تا ٢٠:٣٠ با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت نیمه‌حضوری و مجازی و با برقراری تعامل دوسویه و برخط با قاریان شرکت‌کننده به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این جلسه که با دبیری محمودرضا بیژنی‌اول، قاری و مدرس قرآن همراه بود، محمد عباسی و سعید رحمانی از مدرسان و داوران مسابقات بین‌المللی به ارائه نکات فنی و مفاهیمی و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

مرتضی یادگاری و مسعود بیژنی‌اول از تهران به صورت حضوری و مسعود موحدی‌راد از خراسان رضوی با پخش تلاوت تصویری وی، قاریانی بودند که هر سه نفر آیات ۱۱۱ تا ۱۱۶ سوره توبه را از حفظ تلاوت کردند.

براساس این گزارش، تلاوت مرتضی یادگاری با کسب نصاب لازم به عنوان تلاوت منتخب در سومین جلسه ارتقای دوره سیزدهم معرفی شد.

در بخش دیگری از این جلسه، قسمت سوم برنامه تصویری «آموزش تکیه‌های صوتی کلمات قرآن» با تدریس مهدی حسنی از اساتید کشورمان و مؤلف کتاب میزان‌القرائه که اخیراً در شورای عالی قرآن تولید شده است، پخش شد.

جرعه‌ای از معرفت، برنامه دیگری است که با ایراد سخن از سوی یکی از شخصیت‌های قرآنی همراه است. میهمان این برنامه محمدصادق علمی از استادان پیشکسوت قرآن کشور بود که در ارتباط تصویری با جلسه ارتقا به بیان نکاتی پرداخت.

وی گفت: قرآنی‌ها باید نگران میراث امام راحل(ره)، نگران معنویت و نگران ارزش های الهی در جامعه باشند.

این استاد دانشگاه، انتخاب سیدابراهیم رئیسی در سيزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مایه امید و دلگرمی عموم مردم برای پیشرفت کشور و احیای ارزش‌های اسلامی دانست.

پایان‌بخش این جلسه، قرائت دعای ختم قرآن به صورت ارتباط تصویری با صدای محمد جماله از قاریان ممتاز بوشهری بود.

یادآور می‌شود، سیزدهمین دوره جلسات ارتقای قاریان شورای عالی قرآن، روزهای چهارشنبه به صورت یک هفته در میان، دو ساعت پیش از اذان مغرب برگزار می‌شود و فیلم کامل جلسات با فاصله چند روز در صفحه مجازی شورا در تارنمای آپارات بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام