صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۴۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

گروه‌های مقاومت اسلامی افتتاح سفارت امارات در سرزمین‌های اشغالی را گناهی بزرگ و خیانت به آرمان فلسطین دانستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، سفارت امارات عربی متحده در تل‌آویو امروز (چهارشنبه) طی مراسمی رسماً افتتاح شد. در این مراسم، جمعی از مقام‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و اماراتی از جمله «اسحاق هرتزوگ» رئیس و «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم حضور داشتند. این اقدام امارات با واکنش منفی شدید گروه‌های مقاومت فلسطینی روبرو شد.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای، به این اقدام سازشکارانه حکومت امارات واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: گشودن سفارت امارات متحده عربی در سرزمین‌های اشغالی، اصرار بر گناه کبیره علیه ملت فلسطین است و همه مردم منطقه هر نوع معامله و عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را کاملاً رد می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: خطرناک‌تر‌ این است که این رفتار از سوی امارات متحده عربی پس از حملات تروریستی صهیونیست‌ها به مردم فلسطین و مقدسات آن رخ می‌دهد که در آن غیرنظامیان بی‌دفاع قتل عام شدند و خانه‌ها بر روی سر ساکنان آنها در مقابل چشم و گوش جهانیان تخریب شد. اقدام امارات، مشروعیت بخشی به دشمن صهیونیستی برای ارتکاب جنایات بیشتر علیه مردم فلسطین و ترغیب کردن آنها برای اجرای پروژه‌های نژادپرستانه و افراط گرایانه است و طولی نمی‌کشد که سازشکاران از عمق جنایت خود علیه مردم خود و مردم منطقه آگاه می‌شوند.

حماس در این بیانیه تأکید کرد: ما بر لزوم متوقف ساختن این سیاست خطرناک امارات متحده عربی و تلاش برای اصلاح این مسیر اشتباه که وظیفه شرعی، ملی و اخلاقی کشورهای منطقه در قبال فلسطین، مردم آن و مقدسات آن حکم است و پایان دادن به همه اشکال عادی‌سازی روابط با اشغالگران تأکید می‌کنیم.

همچنین هانی الثوابته، رهبر جبهه مردمی فلسطین در مورد افتتاح سفارت امارات در تل آویو گفت: این گام اماراتی به معنای تایید صهیونیسم و ​​غرق شدن در خیانتی است که برخی رژیم‌های عربی در تقویت روابط خود با دشمن دنبال می‌کنند؛ گویی آنها بر روی خون مردم فلسطین و ملت عرب می رقصند.

وی افزود: آنچه اتفاق می‌افتد، پافشاری امارات است بر اینکه تحت سیطره محور  صهیونیستی-‌آمریکایی و عامل آن در منطقه باشد. رژیم‌های سازشکار برای حفظ حاکمیت خود دست به سازش زدند و آنها به دنبال منافع شخصی و محافظت از تاج و تخت خود هستند. گام‌های متوالی عادی‌سازی روابط برخی کشورها، باعث شکست مردم عرب نمی‌شود، زیرا آنها عادی‌سازی را که فقط به گروهی از رژیم‌های سودجو محدود می‌شود، نمی‌پذیرند.

الثوابته ادامه داد: هرکسی که به عدالت در امر فلسطین اعتقاد داشته باشد، حتی اگر همه رژیم‌های عربی سازش کنند، عادی‌سازی را قبول نمی‌کند. آنچه اتفاق می‌افتد، یک فرآیند غربالگری است که نشان می‌دهد چه کسی نسبت به آرمان فلسطین تعصب دارد و از آن حمایت می‌کند و چه کسی با هزینه خون مردم فلسطین نسبت به رژیم صهیونیستی تعصب دارد.

همچنین جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که عادی‌سازی و اتحاد با دشمن، خیانت و جنایت است؛ اینکه شیپورهای جعلی سعی در توجیه عادی‌سازی دارند و سازشکاران بخواهند حقیقت را وارونه جلوه دهند، اهمیتی ندارد.

طارق سلمی، سخنگوی جهاد اسلامی در بیانیه مطبوعاتی گفت تاریخ ثبت خواهد کرد که در زمانی که جنایات اشغالگران در بیت‌ا‌لمقدس و تخریب خانه‌ها و حمله به مسجد الاقصی سرعت می‌گرفت، حاکمان امارات در حال افتتاح سفارت در سرزمین‌های اشغالی بودند.

سلمی افزود: شاید این سفارت بر روی ویرانه‌های خانه یا زمینی متعلق به یک خانواده فلسطینی ساخته شده باشد که در فاجعه سال 1948 متروکه یا منهدم شده است.

همچنین در ویدئویی که از عباس زکی، عضو کمیته مرکزی فتح فلسطین پخش شده، وی محمد بن زاید، ولی‌عهد امارات را خائن می‌خواند. زکی خوستار اخراج امارات از اتحادیه عرب ‌شد.

وی با اشاره به اینکه امارات پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هفت هزار اسرائیلی تابعیت اماراتی داده است، درباره نفوذ جنبش صهیونیسم در امارات هشدار داد.

زکی در ادامه خطاب به سران عرب از جمله عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر گفت: اگر درهای امارات برای اعطای تابعیت به صهیونیست‌ها باز شود، هلاک می‌شوید و نمی‌توانید جلوی گسترش جنبش صهیونیسم را بگیرید.

این عضو فتح در پایان حساب ملت امارات را از حساب دولت این کشور جدا کرد و گفت خائن تنها شخص محمد بن زاید است.

به گفته رسانه‌های صهیونیستی، چهره‌های اماراتی، از جمله مریم المحیری، وزیر امنیت غذایی امارات که دو روز است به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده به همراه چهره‌های اسرائیلی، از جمله رئیس جدید این رژیم آیزاک هرتسوگ و دیپلمات‌های چندین کشور از جمله کشورهای عربی که دارای سفارت و نمایندگی در اسرائیل هستندف در این مراسم حضور داشتند.

پیش از این محمد الخاجه، سفیر امارات در اسرائیل مدعی شده بود ابتکار امارات و اسرائیل در برقراری روابط، می‌تواند آینده‌ای مرفه و پایدار برای کشورهای منطقه به بار بیاورد.

انتهای پیام