صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۶۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

دانشگاه محمدیه در شهر «ماکاسار» اندونزی برای رؤیت دقیق ماه‌های قمری و تعیین دقیق مناسبت‌های اسلامی رصدخانه احداث می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ دانشگاه محمدیه شهر ماکاسار در حال توسعه علم نجوم و ستاره‌شناسی برای دانشجویان و استادان است و قرار است رصدخانه‌ای بالای برج «إقرأ» این دانشگاه احداث کند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی کشورمان در اندونزی، آمبو آسه، رئیس دانشگاه محمدیه ماکاسار در این باره گفت: احداث رصدخانه در دانشگاه محمدیه ماکاسار برای تقویت محاسبات نجومی و مشاهدات علمی و توسعه علم ستاره شناسی برای دانشجویان و اساتید در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این رصدخانه ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری آموزشی را دارد و در صورت تحقق این امر، رصدخانه دانشگاه محمدیه ماکاسار به نخستین مقصد گردشگری آموزشی نجومی در منطقه شرقی اندونزی تبدیل خواهد شد.

آسه تصریح کرد: این رصدخانه به تدریج با ابزارهای مورد نیاز مانند تلسکوپی که می‌تواند سیارات را در بالای برج دانشگاه رصد کند، تکمیل خواهد شد و دانش‌آموزان و دانشجویانی که اجرام آسمانی را مطالعه می‌کنند می‌توانند با حضور در این مکان مطالبی را که به صورت تئوری در مدرسه یا دانشگاه می‌آموزند عملاً از نزدیک ببینند.

انتهای پیام