صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۰۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

رسانه‌ها با تفکیک واقعیت‌ها از شایعه، پیگیری و گوشزد کردن ضعف‌ها به مدیران، کمک زیادی به مدیریت بحران می‌کنند.

به گزارش ایکنا، رسانه‌ها در جهان پس از قانون اساسی، مجلس و احزاب سیاسی، رکن چهارم دموکراسی به‌حساب می‌آیند که از اهمیت زیادی برخوردارند. پرهیز رسانه‌ها از نگاه سیاسی، توجه به انعکاس واقعی اخبار و مطالبه‌گری واقع‌بینانه و بی‌طرف و به دور از گرایش‌های سیاسی سه عاملی هستند که در جلب اعتماد مردم و اثربخشی رسانه‌ها نقش مؤثری دارند.

دنیای امروز پر از اتفاقات و بحران‌های مختلف مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و... است. معمولاً رسانه‌ها با حضور در این بحران‌ها با انعکاس آن به سراسر دنیا ضمن آگاهی بخشی، سعی در دیده شدن آن رویداد دارند. یکی از این بحران‌ها سیل خوزستان در دو سال گذشته بود. در حادثه سیل خوزستان حضور پررنگ رسانه‌ها سبب ارسال کمک‌های مختلف مردم از سراسر کشور و حضور گروه‌های جهادی برای نجات جان مردم و بازسازی خانه‌ها شد.

در مواقع بحران رسانه‌ها با تهیه و پوشش خبر، تفسیر و برنامه‌سازی از اتفاق به وجود آمده تأثیر زیادی در دیده شدن آن اتفاق و آسیب‌های به وجود آمده و ایجاد همدلی و همگرایی ملی دارند.

رسانه‌ها با تفکیک واقعیت‌ها از شایعه، پیگیری و گوشزد کردن ضعف‌ها به مدیران، کمک زیادی به مدیریت بحران می‌کنند.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام