صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۳۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

ترویج مدگرایی و افزایش جراحی‌های زیبایی، محصول اغواگری شبکه‌های اجتماعی و چهره‌ها، بلاگرها و اینفلوئنسرهایی است که در یک تجارت شیرین به فکر و چشم مخاطب شلیک می‌کنند.

به گزارش ایکنا، حتماً در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تبلیغات زیبا و اغواگرانه چهره‌ها و بلاگرها را دیده‌اید که به‌نوعی مدگرایی افراطی را بین مخاطبان ترویج می‌دهند. افرادی که ساعت‌های زیادی را بدون هدف در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند در فکر و ذهن خود این تبلیغات را واقعی دانسته و بدون اینکه از عواقب کارشان اطلاع داشته باشند از آن‌ها تقلید می‌کنند.

از مهمترین آسیب‌های اجتماعی، مصرف‌گرایی افراطی مبتنی بر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. ترویج مدگرایی و افزایش جراحی‌های زیبایی، محصول اغواگری شبکه‌های اجتماعی و چهره‌ها، بلاگرها و اینفلوئنسرهایی است که در یک تجارت شیرین به فکر و چشم مخاطب شلیک می‌کنند. نتیجه این اغواگری لطمه‌های جبران‌ناپذیری است که به بنیاد خانواده‌ها وارد ‌شده و باعث بروز اختلافات غیرقابل باور میان زوجین و یا فرزندان با والدین می‌شود.

بهتر است اولاً ساعات حضور در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را محدود کنید تا در پرسه‌زنی‌های بی‌هدف در گرداب مدگرایی افراطی گرفتار نشوید. ثانیاً با ارائه آگاهی‌های لازم از پشت پرده و اهداف تجاری این تبلیغات متنوع، نسبت به عواقب ماندگار این رفتارهای ناهنجار متضرر نشوید. خلاصه کلام اینکه مراقب گرداب مدگرایی افراطی شبکه‌های اجتماعی باشید.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام