صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۴۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

مرحله دوم طرح «شمیم حسینی» از فردا یکشنبه، ۱۴ شهریورماه در ۳ بخش بصیرت‌افزایی، تبیین اهداف واقعه عاشورا، عزاداری و حمایت و پشتیبانی از عزاداری‌ها در کرمان آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان، امروز، شنبه، 13 شهریورماه در نشست خبری طرح «شمیم حسینی» ویژه مواسات و کمک‌های مؤمنانه اوقاف و امور خیریه استان کرمان که در امام‌زاده محمد شهر کرمان برگزار شد بیان کرد: یکی از طرح‌های سازمان در ماه محرم و صفر طرح «شمیم حسینی» است که در سه بخش بصیرت‌افزایی و تبیین اهداف واقعه عاشورا، عزاداری و حمایت و پشتیبانی از عزاداری‌ها، در دو مرحله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول طرح شمیم حسینی یک روز قبل از ماه محرم با برافراشتن پرچم امام حسین(ع) در بقای آغاز شد، گفت: در بخش بصیرت افزایی و تبیین اهداف عاشورا پنج موضوع در راستای دستورالعمل‌های ستاد کرونابه صورت جدی پیگیری شد که یکی از این موضوعات اعزام مبلغ بود. که به طور کلی تعداد 78 مبلغ بومی و غیر بومی از شهر مقدس قم اعزام شدند.

حجت‌الاسلام جلالی ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت در بقای متبرکه شاخص استان کرمان یکی دیگر از موضوعات بود که در این ارتباط 60 بقعه از 220 بقعه در استان کرمان بیشترین خدمات را در طرح شمیم حسینی داشتند.

مدیرکل اوقاف کرمان با اشاره به برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی در بقای متبرکه شاخص استان  کرمان در این طرح، گفت: اعزام روحانی به جلسات روضه‌های خانگی و برپایی آیین سنتی چهارپایه خوانی از دیگر برنامه‌های انجام شده در این بخش بود.

وی تصریح کرد: بخش دوم برنامه‌های طرح شمیم حسینی، برگزاری عزاداری بود که در این ارتباط مراسم «لبیک یا حسین(ع)»، همایش «احلی من العسل»، همایش «شیرخوارگان حسینی»، همایش «زینبیون»، اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا و برگزاری مراسم دهه ماه محرم در بقای متبرکه شاخص، برگزار شد.

مدیرکل اوقاف استان کرمان به حمایت از هیئت‌های مذهبی و مساجدی که در دهه اول محرم مراسم عزاداری داشتند اشاره کرد و گفت: 634 هیئت و مسجد در این طرح از برکات سفره اباعبدالله بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال دومین سالی است که برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در شرایط شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود، تصریح کرد: توزیع 85 هزار بسته میان وعده، توزیع بیش از  192 هزار پرس غذای گرم به صورت بیرون بر، توزیع بسته‌های بهداشتی و کمک نقدی به 12 هیئت مذهبی در استان کرمان در ماه محرم امسال انجام شد.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه مرحله دوم طرح شمیم حسینی ویژه ماه صفر از فردا آغاز می‌شود افزود: در دهه آخر ماه صفر اعزام مبلغ را در برنامه داریم و حمایت از جلسات روضه‌های خانگی، برگزاری جلسات عزاداری در بقای متبرکه، برگزاری مراسم چهارپایه خوانی و طبخ و توزیع 170 هزار پرس غذای گرم نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان افزود: در دوران کرونا یکی از وظایف ما کمک یه کادر درمان و بیماران است. در همین راستا علاوه بر بسته‌های میان‌وعده در برخی بیمارستان‌ها، یک وعده غذای گرم بین بیماران بیمارستان افضلی‌پور کرمان توزیع و تعداد 7 دستگاه اکسیژن ساز نیز اهدا شد که منابع مالی برای انجام این اقدامات از محل نیت واقفین، کمک متولیان موقوفات و خیران بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دهه وقف اشاره کرد و گفت: در دهه وقف امسال تجلیل از اصحاب وقف، یاوران وقف و واقفان جدید به صورت ویژه در برنامه است. و از ابتدای سال 24 وقف جدید در استان کرمان داشتیم.

حجت‌الاسلام جلالی در پایان افزود: اگر شرایط کرونا اجازه دهد تعداد 313 موکب عزاداری در پایان ماه صفر در ارتباط با مسائل رفاهی، فرهنگی، اجتماعی و اسکان زائران اربعین برپا می‌شود که از این تعداد 15 موکب مربوط به استان کرمان است که 10 موکب در خاک کرمان و 5 موکب در عراق برپا می‌شود.

انتهای پیام