صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۷۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا از تدارک پایگاه سیار جهت انجام پویش «شور عاطفه‌ها و همکلاسی مهربان» صرف‌نظر شده است. از این رو در 1350 مدرسه و 127 مرکز نیکوکاری کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، امروز، 22 شهریور در مراسم پویش ملی «شور عاطفه‌ها و همکلاسی مهربان» که در مدرسه قرآنی فطرت اراک برگزار شد، ضرورت طراحی برنامه‌ها به منظور ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری را مورد تأکید قرار داد و گفت: کمیته امداد در راستای تحقق اهداف پیشرو اشاعه فرهنگ احسان را اولویت قرار داده و از هر موقعیتی برای انجام این فریضه الهی استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا با همه بدی‌ها مزایایی هم دارد. چراکه در تهدیدها، فرصت‌هایی نهفته است که شاید در شرایط عادی نتوان به آن دست یافت، پس از صدور فرمان مقام معظم رهبری مبتنی بر اجرای طرح مواسات همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها بسبج شدند و همدلی بین همه مردم و مسئولان ایجاد کرد. کمک‌های مردم استان مرکزی از ابتدای محرم تاکنون در قالب «اطعام حسینی» باعث شده تا رتبه دوم احسان و خیرخواهی را به خود اختصاص دهند.

مؤمنی با اشاره به پخت 500هزار غذای گرم در 150 آشپزخانه حسینی، ادامه داد: تمام این غذاها تحت نظارت شبکه بهداشت و درمان و با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی تهیه و بین جامعه هدف توزیع شد. توزیع 35 هزار بسته غذایی به ارزش 25 میلیارد تومان از دیگر اقدامات صورت گرفته است. همچنین 40 هزار خانوار استان از ایتام حمایت دارند که این باعث شده استان در پویش «ایران یارمهربان» رتبه دوم را از آن خود کند.

این مقام مسئول ادامه داد: امسال در پویش «شور عاطفه‌ها و همکلاسی مهربان» قرار براین است که مدارس خود مرکز جمع‌آوری کمک‌ها باشند، مدارس کمتر برخوردار کمک‌های جمع‌آوری شده را بین دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع کنند و مدارس برخوردار نیز همچون مدارس غیرانتفاعی معین یا خواهرخوانده مدارس کم‌برخوردار باشند. همچنین سال گذشته اهدای 1500 تبلت به ارزش 7 میلیارد و 500 میلیون تومان به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد.

وی با بیان اینکه 875 رابط فرهنگی مدارس با کمیته امداد استان ارتباط دارند، از احداث و افتتاح مرکز نیکوکاری مدارس خبر داد و افزود: امیدست مدیران مدارس نسبت به ثبت کمک‌های دانش‌آموزی اقدامات لازم را انجام دهند. امسال در سطح استان 7219 دانش‌آموز و 600 دانشجوی نیازمند شناسایی شده‌اند که در سال تحصیلی جدید از آنان حمایت خواهیم کرد. همچنین تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون تومان خیرین کمک کردند که به حساب نیازمندان واریز خواهد شد. شماره کارت 6037997900000614و درگاه www.mdad.ir جهت کمک خیرین به نیازمندان در نظر گرفته شده است. مراکز نیکوکاری بسیج و مساجد نیز آمادگی دریافت کمک‌های مردم هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان بیان کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا از تدارک پایگاه سیار صرف‌نظر شده است، ادامه داد: در 1350 مدرسه و 127 مرکز نیکوکاری کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام