صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۰۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

طی مراسمی با حضور امام‌جمعه شیراز و سایر مسئولان استانی پرچم اربعین حسینی در بین‌الحرمین شیراز به اهتزاز درآمد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، عصر دیروز، 2 مهرماه در حاشیه اهتزاز پرچم اربعین حسینی در بین‌الحرمین شیراز و بازدید از این موکب و سایر مواکب مستقر در این منطقه گفت: این توفیق برای مردم شیراز است که در سومین حرم اهل بیت(ع) زندگی می‌کنند و اگر از نزدیک نتوانستند به زیارت امام حسین(ع) بروند، مسلماً می‌توانند با زیارت حضرت احمدبن موسی(ع) و برادران بزرگوارش ثواب زیارت را برای خود داشته باشند.

وی افزود: طی دو سال اخیر سنتی در شیراز ایجاد شده است که در بین‌الحرمین حرم‌های حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) موکب‌هایی که نتوانستند در مسیر اربعین حاضر شوند، در این منطقه شیراز برپا شده و به مردم همان خدماتی را ارائه دهند که به زائران در اربعین حسینی ارائه می‌دادند و این مسئله هم حال و هوای بین‌الحرمین و هم حضور عزاداران حسینی در میان مواکب، به نوعی تداعی‌گر کربلاست.

آیت‌الله دژکام ابراز امیدواری کرد: هرکسی که در این مسیر هر قدمی برمی‌دارد و زحمتی می‌کشد امام زمان(عج) به او عنایت کند و دعای آن حضرت پشت سرش باشد و حمایت آن حضرت طوری باشد که بتوانیم در آینده نزدیکی همین مراسم و حرکت را در کربلا و از کربلا تا قدس یکپارچه با همین وضعیت برگزار کنیم و به یاری خدا کرونا هم به برکت این عزاداری‌ها و عرض ادب‌ها از مسلمانان و مردم دنیا دور باشد.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: این همتی که موکب‌ها انجام داده‌اند و بین دو حرم عموی امام زمان(عج) به جای حرم جد بزرگوارشان برنامه سوگواری مذهبی اجرا می‌کنند، قطعاً مورد رضایت خداوند خواهد بود و این سنت حسنه با حمایت همه هیئات مذهبی و موکب‌ها و مردم ولایت‌مدار شیراز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی بر ضرورت حمایت مسئولان و مدیران شهری از این حرکت تأکید کرد و گفت: نیاز است که تا مدیران شهری هم از این حرکتی که در بین‌الحرمین شیراز انجام شده است، حمایت کنند.

آیت‌الله دژکام به جاماندگان اربعین هم اشاره و اظهار کرد: مسلماً دور ماندن از کربلا برای همه سخت است اما ما شهدایی داشتیم برای اینکه این مسیر باز شوند، خون دادند و بدنشان چنان تکه تکه شد که حتی ذره‌ای از آن بدن هم بازنگشت. این همه برای پیشبرد اهداف حسینی تلاش شده است و باید راه آنان را ادامه دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز امیدواری از اینکه نسل‌های جدید قدر زحمات شهدا را بدانند، گفت: تنها از شهر شیراز 5 هزار شهید در همین مسیر مکتب عاشورا تقدیم شده‌ است پس باید بدانیم اگر دلمان با امام حسین(ع) باشد و کارمان هم کار امام حسین(ع) پسند باشد، چه به کربلا برویم چه نرویم، قطعاً کارمان مورد رضایت خداوند خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: مسیر کربلا صرفاً در آن مکان مقدس حائل حسینی محدود نیست، بلکه هر کسی در هر جای عالم، نیت و قصد و انگیزه‌اش حسینی باشد، با زائران امام حسین(ع) شریک بوده و هم در دنیا و هم آخرت زیر پرچم امام حسین(ع) خواهد بود.

انتهای پیام