صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۰۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از بهره‌مندی بیش از 2 هزار واحد مسکونی روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن اسنقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: در سال جاری 2051 فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن استان و بانک‌های عامل پرداخت شده و از این تعداد نیز تاکنون، ۷۴۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی با کارمزد 5 درصد تا سقف 100 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می‌شود، ادامه داد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال 1400 در استان ، به تعداد 2725 واحد ابلاغ شده که از این تعداد 2244 واحد معادل 82 درصد نسبت به سهمیه ابلاغی معرفی به بانک صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یادآور شد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال 99 در استان زنجان به تعداد 4430 واحد ابلاغ شده که از این تعداد  4325واحد معادل 98 درصد نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در سطح کشور 55 درصد است و در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد .

وی تصریح کرد: از مجموع 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی 51 هزار واحد مسکونی (معادل 55 درصد) توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح استان مقاوم‌سازی شده است.

خواجه‌ای، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی دانست و گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه‌گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان و ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: واحدهای مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم‌سازی استفاده کرده‌اند، تا مدت ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می‌توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

انتهای پیام