صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۰۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

کتاب «مقتل از زبان منتقم» به کوشش حجت‌الاسلام و المسلمین محسن صبوری فیروزآبادی با استناد به روایات معصومان، مقاتل و کتاب‌های تاریخی منتشر شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نشر کتاب جمکران؛ در کتاب «مقتل از زبان منتقم»، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن صبوری فیروزآبادی تلاش کرده با استناد به روایات معصومان، مقاتل و کتاب‌های تاریخی به شرح فراز‌های این زیارتنامه بپردازد. تا با درک بهتر فراز‌ها و مصائبی که بر سالار شهیدان وارد شده به بینش و معرفت عمیقی از نوع نگاه امام معصوم به این حماسه برسیم و با سیر در این دعا مى‌آموزیم که محور دعا‌ها چه باشد و چگونه دعا کنیم.

این کتاب در ۴۱۹ صفحه و به قیمت ۷۸ هزار تومان به همت انتشارات کتاب جمکران وارد بازار نشر شده است.

زیارت ناحیه مقدسه از زیارتنامه‌های امام حسین(ع) که یکی از نائبان خاص امام زمان(عج) آن را از حضرت نقل کرده است و چون اصطلاح ناحیه مقدسه را شیعیان، از زمان امام هادی(ع) تا پایان غیبت صغری برای اشاره به امام معصوم استفاده می‌کردند، این زیارت به ناحیه مقدسه مشهور شده است.

زیارت «ناحیه مقدسه» سوگنامه تأثرانگیز و مرثیه سوزناک امام مهدى(عج) براى جد بزرگوارش حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشوراست.

هیچ زیارتى همانند این زیارت، عمق فاجعه کربلا را بیان نکرده است. در حقیقت این زیارت آموزه‌هایى از عشق، معرفت، عرفان، سوز، حماسه و توسل است. در عین حال که مرثیه است، مسئولیت آفرین و حرکت‌ساز نیز هست.

این زیارت با درود بر پیامبران و اهل بیت، امام حسین(ع) و یارانش درکربلا آغاز می‌شود: «السلام علی آدم صفوة الله من خلیفته...» پس از آن، به شرح اوصاف و کردار امام حسین(ع) پیش از جنگ، زمینه‌های جنگ او، شرح کشته شدن و سختی‌های او و یارانش، و عزادار شدن تمام عالم و موجودات زمینی و آسمانی می‌پردازد. در پایان، با توسل به اهل بیت و دعا پایان می‌گیرد. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «السَّلَامُ عَلَى الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ؛ سلام بر او که به ‏دنبال رضایت و اجر پروردگار بود و صبر نمود. صبر و شکیبایی از مهم‏ترین لوازمی است که هر انسان کمال‌جو در مسیر ایمان و بندگی به آن نیاز دارد. در زبان عربی، تکلیف از ریشه «کلفت» است و همواره با سختی و دشواری ملازم خواهد بود. بدیهی است بیشتر فرامین الهی درمقابل خواسته‌ها و تمایلات نفسانی قرار دارد؛ درنتیجه، تنها کسانی می‌‏توانند مسیر بندگی را طی کنند که اهل صبر بر طاعت و بردباری در مقابل دشواری‌ها باشند. به اینگونه از صبر در اصطلاح «صبر بر طاعت» می‌گویند.» 

انتهای پیام