صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۲۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

سفارت ایران در جمهوری آذربایجان با تکذیب تعطیلی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در باکو اعلام کرد که تنها حسینیه رایزنی فرهنگی به دلیل محدودیتهای کرونایی بسته شده است.

به گزارش ایکنا، سفارت ایران در جمهوری آذربایجان امروز سه شنبه با تکذیب برخی اخبار درباره تعطیلی دفتر نمایندگی حجت الاسلام سیدعلی اکبر اجاق نژاد نماینده مقام معظم رهبری در باکو اعلام کرد که این دفتر تعطیل نشده، بلکه حسینیه رایزنی فرهنگی به دلیل محدودیت‌های کرونایی بسته شده است.

بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو اعلام کرد: ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه ۱۳ مهر (۲۸ صفر) چند تن از ماموران پلیس پایتخت جمهوری آذربایجان با مراجعه به حسینیه اهل بیت علیهم السلام (معروف به حسینیه ایرانیان) محل برگزاری مراسم مذهبی و اقامه نماز جمعه حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد نماینده مقام معظم رهبری در جمهوری آذربایجان، به متولیان آن اعلام کردند این مکان به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی تا اطلاع ثانوی بسته می شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو افزود: بلافاصله موضوع از کانال‌های دیپلماتیک پیگیری و نسبت به دلیل این اقدام بدون اطلاع قبلی توضیح خواسته شد. پیگیری‌های قانونی و دیپلماتیک برای بازگشایی این حسینیه ادامه دارد. به اطلاع هموطنان عزیز مقیم باکو می‌رساند با توجه به این شرایط، مراسم  سوگواری آخر ماه صفر امشب در این مکان مقدس برگزار نمی‌شود.  

پیش از این پایگاه خبری «ریپورت» با اشاره به اظهارات احسان زاهداف، سخنگوی وزارت کشور آذربایجان اعلام کرده بود که دفتر علی اکبر اجاق نژاد، نماینده رهبر ایران در باکو و مسجد آن تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

طی دو هفته اخیر برخی تحرکات در جمهوری آذربایجان و اظهار نظر مقامات این کشور باعث ایجاد تنش بین تهران و باکو شده است.

انتهای پیام