صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۳۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

شبکه‌های اجتماعی کارکردهای متعددی دارند که شناخت بیشتر آنها می‌تواند در استفاده بهتر از آنها کمک کند.

به گزارش ایکنا، با شنیدن واژه شبکه‌های اجتماعی در ذهن ما تصویر چند شبکه ارتباطی نقش می‌بندد ولی کارکرد و کاربرد این شبکه‌ها گسترده‌تر است. باهم با انواع شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شویم.

شبکه‌های اجتماعی کامل، پلتفرم‌هایی هستند که کمک می‌کنند عکس، فیلم، متن، موسیقی و سایر رسانه‌ها را با دیگران در این نوع شبکه به اشتراک بگذاریم، گروه ایجاد کنیم و با بقیه گپ ‌وگفت خودمانی یا کاری داشته باشیم.

شبکه‌های اجتماعی بررسی که کاربران می‌توانند تحلیل‌ها و نظرات خود را با سایرین به اشتراک بگذارند مانند گردشگری، رستوران گردی یا استفاده از محصول. 

شبکه‌های اجتماعی بحث و گفت‌وگو از دیگر شبکه‌هایی است که در این مدل خاص شاهد گپ‌‌وگفت تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تری هستیم. اگرچه در ایران این شبکه‌ها چندان مرسوم نیستند، ولی در دنیا از محبوبیت زیادی برخوردارند.

شبکه‌های اجتماعی اقتصادی از شبکه‌هایی هستند که امروزه رونق و محبوبیت زیادی دارند و امکان خرید و فروش را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهند. 

فراموش نکنیم که با دانش و شناخت بیشتر از توانایی هر ابزاری می‌توانیم استفاده بهتری از آن ببریم. 

همچنین، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام