صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۵۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴

امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: احترام به خانواده، همسر و فرزندان از شئونات ایمان و صفت بارز شیعیان امیرالمؤمنین(ع) است که باید در جامعه اسلامی به آن اهتمام جدی داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان، ظهر امروز، 23 مهرماه، در نما جمعه این هفته پارسیان، ضمن تسلیت شهادت امام عسکری(ع) اظهار کرد: احترام به خانواده، همسر و فرزندان از شئونات ایمان و صفت بارز شیعیان امیرالمؤمنین(ع) است که باید در جامعه اسلامی به آن اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به مذاکرات برجامی و تحلیل‌ها و اخبار بین‌المللی پیرامون آن، تصریح کرد: ایران اسلامی برخلاف طرف غربی، عجله‌ای در آغاز مذاکرات ندارد و شاهد نگاه جدیدی در روابط بین‌الملل در دولت سیزدهم هستیم که ارتباط با همسایگان و توجه به ظرفیت‌های عظیم این کشورها و نگاه به شرق در اولویت برنامه‌های آن است و همین امر عامل باز شدن میدان‌های جدیدی از ارتباط با دنیا شده است.

امام جمعه پارسیان افزود: تجربه چند سال اخیر به ملت ایران اثبات کرد که آمریکا و نوچه‌های اروپایی‌اش غیرقابل‌اعتماد و بدعهدند و از مذاکره نه برای تفاهم و دوستی، بلکه برای نابودی جمهوری اسلامی در حال استفاده هستند؛ لذا باید بدانند که مقصر اصلی در برجام آن‌ها هستند و ایران اسلامی با عمل به همه تعهداتش طلبکار است.

بارانی با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی مبنی بر گزینه نظامی و حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، عنوان کرد: هم آمریکایی‌ها و هم نگهبانشان در منطقه به‌خوبی می‌دانند که اگر نگاه چپ و قصد دست‌درازی به کیان ایران اسلامی را داشته باشند، نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت دست آن‌ها را قطع، چشم آن‌ها را کور و وجودشان را از هستی ساقط خواهند کرد؛ لذا این حنا دیگر رنگی ندارد و بیشتر شبیه لاف در غریبی است.

وی بیان کرد: غربی‌ها به دلیل بدعهدی و خرابکاری در تأسیسات اتمی ما باید تنبیه شوند لذا عجله‌ای در شروع مذاکرات نداریم و باید همه بدانند که ملت ایران آن‌قدر بزرگ، باعزت و توانمند است که بتواند راه خود را با اقتدار پیش ببرد و آنان نیز هیچ غلطی نتوانند کنند.

امام جمعه شهرستان پارسیان اضافه کرد: تشکیل انجمن اولیا و مربیان اقدامی ارزشمند در مدارس بوده و تعامل و همکاری اولیا با معلمان مدارس، امری ضروری است. قطعاً این تعاملات در رسیدن به اهداف مهم آموزش و پرورش ثمربخش خواهد بود؛ لذا تقاضا دارم که این ظرفیت مهم محدود در مسائل مالی نشود، بلکه برنامه‌ریزی و تعامل خانواده و مدارس در تربیت و آموزش فرزندان در صدر اولویت‌ها قرار گیرد.

بارانی ضمن تبریک روز تربیت‌بدنی و ورزش و قدردانی از خدمات نظام اسلامی و مسئولان حوزه ورزش در شهرستان پارسیان، اظهار کرد: امکانات و زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش در شهرستان آماده شده که سرانه ورزشی را قریب به استاندارد کشوری قرار داده است و جای تشکر و قدردانی از متولیان امر دارد. پارسیان سرزمین جوانان بااستعداد و خلاق است ظرفیت بالای نیروی انسانی مستعد در رشته‌های مختلف ورزشی را داراست؛ لذا باید برنامه‌ریزی‌ها در جهت حمایت و پرورش این عزیزان باشد و در کنار آن حمایت از تیم‌های ورزشی شهرستان که در مسابقات ملی و استانی در حال رقابت هستند نیز صورت بگیرد. از این رو صنایع، شرکت‌ها و مسئولان ورزش موظف‌اند این دغدغه و نگرانی ورزشکاران قهرمان پارسیان را مرتفع کنند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات جهادی فرماندار دلسوز و پرتلاش پارسیان و اداره راهداری در رفع نقاط حادثه خیر با همراهی خیرین مردمی، بیان کرد: این اقدامات جهادی نشان می‌دهد که مسئولان نباید متکی بر بودجه دولتی باشند و باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت خدمت‌رسانی به مردم استفاده کنند.

امام نماز جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به آیین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان از خدمات و تلاش‌های همتی قدردانی کرد و انتصاب استاندار جدید را تبریک گفت و یادآور شد: محرومیت شرق نباید باعث فراموشی مشکلات غرب استان باشد، لذا امیدواریم نگاه دولت جدید و استاندار جوان و انقلابی به پارسیان، توسعه محور و در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های مهم آن در پیشرفت پارسیان و حل مشکلات مردم باشد.

انتهای پیام