صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۶۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
حجت‌الاسلام نواب:

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: دین اسلام حق و زلال بوده و به روشنی در اختیار انسان قرار گرفته است و برداشت‌های غلط و غیرواقعی از آن تفرقه‌افکن است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، صبح امروز، 28 مهرماه، در همایش گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان قشم، اظهار کرد: موانع وحدت اسلام یک بحث سیاسی است و گاهی دشمنان به واسطه مسلمانان این موانع را ایجاد می‌کنند که سلطه‌طلبی یکی از این موانع است.

وی افزود: دلارهای نفتی از جمله دشمنی‌های صهیونیزم و توطئه‌های استکبار جهانی برای شکستن وحدت است تا مسلمانان را از تیغ بگذرانند. حماس در فلسطین با وحدت کلمه توانسته است بر اسراییل غالب شود و این رژیم غاصب را به زانو درآورد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: اگر جهان اسلام وحدت داشته باشد هیچ دشمنی توانایی رویارویی با امت واحده اسلام را ندارد. یکی از موانع وحدت مسائل اخلاقی است و مسائل فکری اسلامی نیز از جمله مسائلی است که برخی به جای استخراج درست آن از قرآن، برداشت خود را مطرح می‌کنند تا نفاق و تفرقه ایجاد کنند.

نواب عنوان کرد: حق‌شناسی از دیگر عوامل است. دین اسلام حق و زلال بوده و به روشنی در اختیار انسان قرار گرفته است اما برداشت‌های غلط و غیرواقعی از آن باعث تفرقه می‌شود. سیره پیامبر اکرم (ص) و رفتار ائمه معصومین (ع) بهترین نماد برای ایجاد وحدت اسلام است که برای همگرایی مسلمانان باید به آن طاسی کرد.

انتهای پیام