صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۶۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: توسعه فرهنگ زکات در استان نیازمند کار تخصصی و تبلیغ مؤثر و چهره به چهره است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، بعد از ظهر امروز، 29 مهرماه، در جلسه شورای زکات استان هرمزگان، اظهار کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی ما در شناساندن مسئله زکات به کودکان، نوجوانان و جوانان سهم دارند و باید در متدهای آموزشی خود مسئله زکات را موردتوجه قرار دهند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر رسانه به مسئله زکات و تلاش برای ترویج این فریضه الهی، تصریح کرد: گاهی تبلیغات غیرمستقیمی که در قالب تولید فیلم‌های فاخر توسط فیلم‌سازان صورت می‌گیرد، می‌توانند آموزه‌های زکات را با ظرافت به مردم آموزش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه روحانیون، فرهیختگان و فرهنگیان، برپایی میزگردهای تخصصی، تشویق مجموعه‌های مردمی، استفاده از فرصت فضای مجازی می‌تواند در زمینه توسعه فرهنگ زکات بسیار تأثیرگذار باشند.

عبادی‌زاده بیان کرد: ما امروز نیازمند یک برنامه‌ریزی در حوزه توسعه فرهنگ زکات هستیم و در این راستا فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب بسیار گره‌گشاست. وقتی به صورت چهره به چهره به سراغ مردم برویم و از آن‌ها بخواهیم که در زمینه بخشیدن سهم فقرا و ایتام از اموالشان مشارکت کنند بسیاری از مشکلات در این زمینه حل می‌شوند.  هرمزگان جز 3 استانی است که بیشترین سهم نفرات شتر را داشته و همچنین درختان نخل و لیموی بسیاری نیز دارد اما سهم زکات ما در این حوزه‌ها بسیار کم است.

وی در پایان یادآور شد: دلیل پایین بودن سهم زکات در استان هرمزگان این است که در این زمینه کار تخصصی و تبلیغ مؤثر و چهره به چهره صورت نگرفته است و نیاز است که توجه بیشتری از سوی مبلغین و روحانیون در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام