صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۷۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸

مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) دهلران با همکاری مجمع‌القرآن فاطمیون گراش به تربیت حافظان در میان طلاب مشغول می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بصیری، مدیر مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهر دهلران استان ایلام با همکاری این مؤسسه به جمع مدارس علمیه قرآن محور کشور پیوست.

وی با اشاره به اینکه براساس آیین‌نامه قرآن و عترت حوزه‌های علمیه کشور و طی همکاری که ما با این واحد داریم، این امر انجام می‌شود، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه‌ای که متقاضی برگزاری دوره‌های قرآنی در کنار تدریس سرفصل‌های آموزشی طلاب هستند، طی درخواستی که به واحد قرآن و عترت حوزه‌های علمیه ارسال می‌کنند، می‌توانند از این همکاری برخوردار شوند.

بصیری با تأکید براینکه در مرحله نخست طلاب استعدادیابی می‌شود، بیان کرد: در حوزه‌های علمیه قرآن‌محور، مطالب آموزشی با اساتید حوزه است و مربی قرآن در کنار طلبه‌ها قرار می‌گیرد و براساس استعداد طلاب‌ها هر کدام حافظ کل، اجزاء یا بعضا حافظ آیات موضوعی می‌شوند.

وی ادامه داد: طی تعامل مجمع‌القرآن فاطمیون گراش با واحد قرآن و عترت حوزه‌های علمیه کشور، طی درخواست‌های قرآنی شدن حوزه‌ها، مؤسسه به آنها معرفی می‌شوند. این سومین مدرسه علمیه قرآن محور در کشور پس از مدرسه علمیه باقرالعلوم شهرستان گراش و مدرسه علمیه امامیه شهرکرد است که با همکاری مجمع‌القرآن فاطمیون فعالیت می‌کند.

یادآور می‌شود، این همکاری طبق در خواست مدیریت مدارس علمیه استان ایلام صورت گرفت.

انتهای پیام