صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۷۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات لازم برای مرمت، تملک و ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در بافت تاریخی دهدشت تأمین می‌شود.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمد زاده، امروز سوم آبان‌ماه در بازدید از بافت تاریخی شهر دهدشت، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای مرمت بناهای تاریخی این بافت صورت گرفته که شایسته تقدیر است.

احمدزاده بیان کرد: جذب اعتبارات ملی، حمایت از سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی دهدشت مهمترین برنامه دولت در سال است. فراهم کردن امکانات در بافت تاریخی دهدشت نقش بسزایی در رونق گردشگری شهرستان کهگیلویه دارد.

همچنین، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: بیش از ۲۰میلیارد ریال برای مرمت بناهای بافت تاریخی دهدشت هزینه شده است.

مجید صفایی تصریح کرد: حدود ۵ میلیارد ریال نیز برای تملک در بافت تاریخی دهدشت هزینه شده است. واگذاری دو بنای تاریخی این بافت به بخش خصوصی و بازدید ارزیابان سازمان یونسکو برای ثبت جهانی کاروانسرای بافت تاریخی دهدشت دو اقدام مهم برای ساماندهی بلاد شاپور در سال ۱۴۰۰ بوده است.

انتهای پیام