صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۴۸۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
به مناسبت هفته بسیج انجام می‌شود؛

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران از برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی هفته بسیج در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران خبر داد و اعلام کرد: مشاوره‌های رایگان حقوقی و سلامت روان در مترو ارائه می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران؛ سید محمد نقیب، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران، برنامه‌های فرهنگی مترو، ویژه گرامیداشت هفته بسیج  را تشریح کرد و گفت: به مناسبت هفته بسیج و با هدف گرامیداشت هفته بسیج و ارتقای سطح آگاهی مسافران در این زمینه برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در سطح ایستگاه‌های متروی تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: به مناسبت هفته بسیج و جهت ایجاد فضای بصری مناسب، نسبت به طراحی و نصب کتیبه‌های فرهنگی هفته بسیج در کلیه ایستگاه‌های مترو اقدام و فضاسازی محیطی می‌شود. هم‌چنین از پوستر کتاب «جوانمرد» نوشته علی اکبری مزدآبادی شامل خاطراتی از شهید ابراهیم هادی رونمایی می‌شود.

نقیب به برگزاری چند برنامه مشاوره در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: به منظور ارتقای آگاهی حقوقی شهروندان و با رویکرد پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها و با مشارکت کانون بسیج حقوق‌دانان و کانون خادم‌یاران رضوی پایگاه مشاوره حقوقی «یاوران عدالت» در ایستگاه‌های منتخب از جمله تجریش، امام خمینی(ره)، دروازه دولت، دروازه شمیران، نوبنیاد، میدان انقلاب اسلامی، میدان آزادی، تئاتر شهر، پیروزی و مهدیه برگزار می‌شود و مسافران می‌توانند از اول تا هفتم آذر ماه جهت دریافت پاسخ سوالات خود به مشاوران حقوقی مستقر در ایستگاه‌های منتخب مراجعه کنند.

وی افزود: هم‌چنین با مشارکت سازمان نظام پرستاری، پایگاه غربال‌گری شامل تست فشار و قند خون به صورت رایگان توسط کارشناسان حوزه سلامت در ایستگاه‌های منتخب انجام می‌شود‌. با مشارکت و همکاری مرکز روان شرکت شهر سالم مشاوره رایگان روان‌شناسی با عنوان «جان تازه» و با حضور کارشناسان حوزه سلامت روان برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این دو پایگاه مشاوره نیز از اول اتا هفتم آذرماه است.

نقیب در ادامه به تولیدات سمعی و بصری به مناسبت هفته بسیج اشاره و تصریح کرد: تولید محتوای تصویری در قالب فتوکلیپ و موشن‌گرافی و پخش آن از طريق نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو و هم‌چنین تولید محتوای رادیویی در قالب پادکست در اختیار مسافران مترو قرار می‌گیرد. هم چنین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز محتوای مربوط به هفته بسیج با مخاطبان و علاقمندان به اشتراک گذاشته می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران خاطرنشان کرد: مجموعه برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در قالب میز خدمت، سرود و هم‌خوانی و توزیع بسته‌های فرهنگی با مشارکت و همکاری سازمان بسیج مستضعفین و ناحیه‌های مقاومت بسیج شهر تهران در ایستگاه منتخب متروی تهران برگزار می‌شود. در همین زمینه گروه هم‌خوانی دانش آموزی «پرستوی علی» در روز دوم آبان ماه و در ایستگاه‌های تجریش و امام خمینی(ره) به اجرای برنامه می‌پردازند.

نقیب افزود: کارگاه خوشنویسی با همکاری کانون ترویج خوشنویسی معاصر ایران با حضور اساتید هنر خوشنویسی در ایستگاه‌های تجریش، میدان آزادی و تئاتر شهر از اول تا چهارم آذرماه برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های فرهنگی متروی تهران به مناسبت هفته بسیج از یکم تا هفتم آذرماه در ایستگاه‌های منتخب  برگزار می‌شود.

انتهای پیام