صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۷۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
قالیباف:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس با هیچ‌کس عهد اخوت نداریم، ایستاده‌ایم تا کارآمدی دین در اداره جامعه را با اولویت عرصه اقتصاد نشان دهیم.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز 11 آذرماه، در مراسم هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس که در کاشمر برگزار شد، از این شهید به عنوان مردی الهی و بزرگ نام برد و اظهار کرد: آیت‌الله مدرس تنها از خداوند ترس داشت و جز در راه خدا و عزت دین و مسلمانان و ملت عزیز گام برنداشت.

وی ادامه داد: خوشحالم از اینکه امروز در جمع مردمی هستم که در دوران دفاع مقدس همسنگر بودیم، رزمندگان تیپ امام رضا(ع)، لشکر 5 نصر و شهدای بزرگی چون طاهری، عاصمی و ده‌ها شهید، جانباز و آزاده و بیشترین فرزندان تخریب که جز شجاع‌ترین‌ها بودند، از جمله کسانی هستند که با آنها همرزم بوده‌ام.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی که دین در کشورمان در کنج هجره‌ها بود، امام دین را به جامعه و در قدرت و برای حکمرانی و پیاده‌سازی عدالت به میدان آوردند.

قالیباف با اشاره به اینکه بدون شک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه، جهان و امت اسلامی می‌درخشد و در این مقطع این توفیق بزرگی است، عنوان کرد: مردم با مقاومت، گذشت، محبت و با میدان بودن، خون دادن و خون دل خوردن انقلاب و عزت کشور را تا به امروز حفظ کردند و به این مرحله رساندند.

رئیس قوه مقننه با اظهار تأسف از اینکه در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشکلات و ضعف‌هایی هستیم، کارنامه را در این عرصه قابل دفاع ندانست و گفت: با صراحت می‌گویم که این مشکلات به خاطر ضعف در نبود امکانات نیست، کشور نه تنها فقیر نیست، بلکه ظرفیت‌های بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه منطقه کاشمر ظرفیت‌های بزرگی دارد، تصریح کرد: آنهایی که انقلابی هستند نمی‌توانند بگویند که به مشکلات به ما ارتباطی ندارد.

قالیباف نبود قانون خوب و یا قانون‌هایی که مانع سرمایه‌گذاری هستند را از جمله مشکلات دانست و گفت: با توجه به اینکه منطقه ترشیز ثروت بسیاری دارد، از  کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌خواهم برای رفع مشکلات به میدان بیایند.

رئیس مجلس شروای اسلامی گفت: وظیفه ما، رفع موانع است و اجازه نمی‌دهیم که کارآفرین و یا افراد خلاق، بخواهند کار کنند، اما کسانی این فرصت را از آنها بگیرند، قطعأ بدون حب، بغض و در نظر گرفتن سلایق سیاسی از تمامی کسانی که دغدغه رفع مشکلات را دارند، حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در قانونی که در آینده‌ای نزدیک ابلاغ خواهد شد، در حوزه رفع موانع برای اشتغال است تا این باب بسته شود که مردم در این دوایر اداری و بروکراسی اداری در شرایطی که کشور به آن نیازمند است، رفت‌وآمد کنند، سرمایه و وقت بیاورند، امضاهای طلایی مانع خلاقیت، کار، فعالیت و کارآفرینی شود. در این قانون مسیر را عوض کرده‌ایم و دوایر دولتی هستند که باید به سمت مردم بیایند نه اینکه مردم به دنبال آنان بدوند.

قالیباف در ادامه با اعلام اینکه بخشی از مشکلات موجود کشور در مجلس شورای اسلامی است، گفت: یکی از مهم‌ترین اشکالات این است که مردم را از صحنه کار تلاش و فعالیت خارج کرده‌ایم. هرچند منابع انسانی مهمترین ظرفیت برای پیشرفت جامعه هستند، اما آن‌ها را از دست داده‌ایم، فرصت را برایشان فراهم نکردیم و حتی برخی مواقع با قانون‌گذاری‌ها، مانع حضورشان در عرصه‌های مختلف شده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اظهار تأسف از اینکه برخی مواقع با بد اجرا کردن قانون مانع محرومیت‌زدایی شده‌ایم، بیان کرد: ما در مجلس با هیچ‌کس عهد اخوت نداریم، ایستاده‌ایم تا کارآمدی دین در اداره جامعه را با اولویت عرصه اقتصاد نشان دهیم.

رئیس قوه مقننه در پایان تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا اشکالات قوانین را حل و فصل کنیم، بدون شک در کنار دولت هستیم تا کمک کنیم قوانین به خوبی اجرا شود و ما هم به عنوان ناظری دلسوز نسبت به اجرای قانون و تحقق آنها در میدان هستیم. اگر برای رضایت مردم و رفع مشکلات گام برداشتیم، رضای خدا را در پی خواهد داشت، در این مسیر باید کسانی کار را به دست بگیرند که حاضر باشند از آبروی خود بگذرند. امروز وظیفه داریم نظامی را تعریف و مسیری را مشخص کنیم که بتوانیم تأمین مالی حوزه‌های سرمایه‌گذاری را به درستی فراهم کنیم.

انتهای پیام