صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۸۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی:

معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، دانشگاه‌ها را مظهر پیشرفت، اعتبار و اقتدار جوامع انسانی دانست و مطرح کرد: یک دانشجوی خوب در کنار تعلیم و تربیت، خود را متعهد به وظایف انسانی و رسالت اجتماعی نیز می‌داند.

به گزارش ایکنا از گیلان، هم‌زمان با فرا رسیدن روز دانشجو و در نشست هم‌اندیشی معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان که روز گذشته 13 آذرماه در دفتر معاونت فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد، سید حجت مهدوی سعیدی، معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، ضمن تبریک روز دانشجو بیان کرد: دانشجو کسی است که جستجوی دانش برای او در اولویت اول قرار دارد و دانش را در سپهر واقعی آن دنبال می‌کند. دانشجوی اصیل همواره دریچه‌های ادراک را بر روی خود باز نگه‌‌ داشته و با جد و جهد و نشاط هر چه تمام‌تر تا رسیدن به مرزهای علم و دانش پیش می‌رود. به قول شاعر پارسی گوی، اگر دانش‌پژوهی رنج و زحمت را تحمل کن/ که کس بی رنج و زحمت بوعلی‌سینا نمی‌گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یک دانشجوی خوب در کنار تعلیم و تربیت، خود را متعهد به وظایف انسانی و رسالت اجتماعی نیز می‌داند بیان کرد: دانش وقتی با مسئولیت اجتماعی و مدنی همراه شود، دانشِ گرم می‎‌شود و از دانشِ سرد فاصله می‌گیرد. باید دانست که نشاط و مفیدیت دانش، مواردی انضمامی به علم و دانش است. همان‌گونه که پیامبر اسلام(ص) می‌فرماید: پروردگارا از دانش غیر سودمند به تو پناه می‌برم.

مهدوی سعیدی در پاسخ به این سؤال که در کنار آموختن علم و دانش، داشتن فعالیت‌های دیگر علمی، اجتماعی، فرهنگی و غیره چه میزان بر توانمندی و خودباوری دانشجویان تأثیرگذار است، تصریح کرد: دانش مفید دانشِ گرم است که گره از کار فرو‌بسته جهان می‌گشاید. دانش انتزاعی نه‌تنها مشکل‌گشا نیست بلکه به تعبیر مولانا کار افزا است. پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در بسط، بهجت و تعالی شخصیت دانشجو بسیار تأثیرگذار است.

معاون فرهنگی، اجتماعی،گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی به وظایف مسئولان در قبال دانشجویان اشاره کرد و بیان کرد: باید با دانشجو به همدلی و همراهی رسید و ضمن درک شرایط و نیازهای آن‌ها، صمیمانه به آنان حرمت و عزت نهاد. باید به نسل جوان دانشجو عملاً فرصت عمل و حتی بعضاً مجال اشتباه داد چرا که گاه برخی از اشتباهات مایه کسب تجربه‌های راهبردی است. جوان باید با عقل و منطق و خرد کاربردی خویش و متانت و فطانت خود به نظام و انقلاب و به کشور و توسعه آن با آموزش وپژوهش‌های بایسته پایبند باشد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها مظهر پیشرفت، اعتبار و اقتدار جوامع انسانی به‌شمار می‌آیند، افزود: در همین راستا و با این دید و داوری، تذکار و تکرار روز دانشجو در هر سال به‌نحو نمادین و گوهرین، فرصتی جمیل و مجمل برای مرور و ارزیابی این غایات نخستین و واپسین است. امیدوارم از طریق رسانه‌هایی چون رسانه فاخر شما، همه ما خاصه دانشجویان برومند و پیشگام، بستر و مصدر ارائه خدمات به جامعه اسلامی و هکذا محور خودآگاهی جمعی در این برهه از زمان باشیم.

گفتنی است، در پایان این نشست و به‌مناسبت روز دانشجو، دیوار کوب بومی سازمان دانشجویان استان گیلان به رسم یاد بود به ایشان تقدیم شد.

انتهای پیام