صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۸۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

مرکز آموزش قرآن بانوان وابسته به آستان مقدس عباسی فعالیت‌های متنوع قرآنی را برای بانوان استان نجف اشرف و شعبه‌های دیگر در استان‌های مختلف عراق برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، یکی از مهمترین فعالیت‌های مرکز آموزش قرآن بانوان آستان مقدس عباسی برگزاری آزمون پایان‌دوره برای بانوانی است که قرآن را به طور کامل حفظ کرده‌اند. بدین منظور، کمیته برگزاری آزمون، جهت سنجش حفظیات بانوان حافظ قرآن آزمون نهایی خود را برگزار کرد.
 
معصومه غلام حیدر، عضو کمیته برگزاری امتحانات در این باره گفت: این کمیته برای 12 بانوی حافظ قرآن که همه آنها از قرآن آموزان مرکز آموزش قرآن آستان بودند، آزمون برگزار کرد که همه این افراد آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشتند.
 
وی تلاش‌های اساتید ناظر بر حفظ قرآن بانوان این مرکز را ستود و گفت: به همین مناسبت یک مراسم تجلیل از بانوان قرآنی برتر این مرکز به‌زودی برگزار خواهد شد.
 
این مرکز در استان بابل عراق نیز یک مسابقه گروهی با عنوان «مسابقه قرآنی قمر بنی‌هاشم» شامل بخش‌های حفظ، صوت تحقیق و سؤالات قرآنی برگزار کرد و افراد برتر تجلیل شدند.
 
مرکز آموزش قرآن بانوان در مقر این مرکز در استان نجف اشرف نیز سه دوره قرآنی ویژه احکام تلاوت و قرائت آسان برگزار کرد.
 
منار الجبوری، مسئول این مرکز گفت: سه دوره جدید قرآنی تحت عناوین «الرحمن»، «التقی» و «السلسبیل» در نجف اشرف برگزار شد که دو دوره حضوری و دوره سوم به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه داد و 53 بانوی قرآن‌آموز از سنین مختلف در این دوره‌ها شرکت داشتند.
 
وی در پایان تأکید کرد که دوره‌های آموزشی قرآن ویژه بانوان با استقبال بسیاری از سوی بانوان قرآنی روبه‌رو شد.
 
انتهای پیام