صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۹۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

دانشگاه اسلامی «القادر» که اخیرا در شهر «جهلم»(جلوم Jhelum) پاکستان تأسیس شده است، اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

به گزارش ایکنا، این دانشگاه به منظور ترویج آموزه‌های سیره نبوی و صوفیان در منطقه «سوهاوا» از توابع شهر جهلم در ایالت پنجاب واقع شده است و بیش از 60 دانشجو از سراسر پاکستان در این دانشگاه پذیرش شده‌اند.

القادر، نخستین دانشگاه اسلامی پاکستان است که با نظارت بنیاد «القادر» تأسیس شده و در کنار معارف اسلامی و علوم جدید، آموزش‌هایی مبتنی بر تصوف و معنویت را نیز ارائه خواهد کرد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان اخیراً این دانشگاه را افتتاح کرد و این مرکز علمی 25 ماه پس از گذاشتن سنگ بنا افتتاح شد.

وی در این مراسم اظهار کرد: تأکید بر اهمیت آموزش در کشور بسیار مهم است، هیچ ملتی بدون دانش نمی‌تواند پیشرفت کند. دانشگاه القادر با نشر آموزه‌های اسلامی، عرفان و پژوهش‌های نوین علمی، نقش مهمی در ارتقای دانش و پژوهش میان نسل جوان و شخصیت‌سازی جوانان خواهد داشت.

عمران خان تصریح کرد: تأسیس دانشگاه القادر در عرصه آموزش برای مردم منطقه جهلم هدیه بزرگی است و این دانشگاه بُعد جدیدی به علوم اجتماعی بخشیده و به یک مؤسسه آموزشی استاندارد بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: ما می‌خواهیم دانشگاه القادر را به یک مؤسسه برتر به سبک دانشگاه الازهر تبدیل کنیم و آن را الگویی برای جوانان قرار دهیم. این دانشگاه باعث رشد تفکر مردم نیز خواهد شد.

عمران خان سنگ بنای دانشگاه القادر را در اکتبر 2019 میلادی گذاشت و در آن زمان گفته بود: این دانشگاه به نام شمس‌الاولیاء شیخ عبدالقادر جیلانی (گیلانی) به نشانه ارتباط این نهاد با معنویت نامگذاری شده است و به مرکز شخصیت‌سازی نسل جوان تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام