صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۵۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
با موضوع «ایده‌های استارت‌آپی محصولات قرآنی»؛

خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان رویداد ملی ایده‌پردازی کاریزمن ۷ با موضوع «ایده‌های استارت‌آپی محصولات قرآنی» را برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق امینی، رئیس خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان اظهار کرد: رویداد ملی ایده‌پردازی و ظرفیت‌شناسی کاریزمَن ۷ با موضوع «ایده‌های استارت‌آپی محصولات قرآنی» ویژه عموم علاقه‌مندان از سراسر ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد، ایده‌پرداز می‌تواند قبل از ثبت ایده، برای مشاوره با داورها ارتباط بگیرد و ایده را تکمیل و سپس ثبت نهایی کند.

رئیس خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان با بیان اینکه این رویداد صرفاً ایده‌پردازی نیست و در آن ایده‌ورزی نیز اتفاق می‌افتد، گفت: ایده‌ورزی به این صورت است که تا چند مرحله امکان استفاده از مشاوره داورهای رویداد وجود دارد و در ادامه، یک جلسه تمرین و تجربه قبل از داوری نهایی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در جلسه تمرین و تجربه، ایده‌هایی که کامل‌تر هستند، ارائه خواهند شد و همه شرکت‌کنندگان با حضور در جلسه، با ایده‌ها آشنا شده و داوران مجدداً نقاط قوت و ضعف ایده‌ها را یادآور می‌شوند و راه‌حل و رفع مشکلات ایده‌ها را پیشنهاد می‌دهند. این جلسه تمرین و تجربه که به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد، باعث می‌شود سایر شرکت‌کنندگان با نواقص احتمالی ایده خود آشنا شوند و فرصت بهتری برای تکمیل آن در اختیار داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امینی هدف اولیه از برگزاری این رویداد را همفکری فعالان قرآنی کشور برای پیدا کردن راه‌هایی به‌منظور حل چالش‌های توسعه فرهنگ قرآن کریم ذکر و بیان کرد: با مشاوره صاحب‌نظران این حوزه، سعی داریم با کمک یکدیگر، قدمی برای بهتر شدن وضعیت تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم برداریم.

وی در تشریح هدف دوم این رویداد، گفت: خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان از ایده‌های مستعدی که تمایل دارند به شرکت تبدیل شوند، حمایت می‌کند، تا بوم کسب‌وکار و بیزینس پلن خود را ترسیم و نمونه اولیه را تولید کنند، وارد کسب‌وکار فرهنگی شوند، به‌صورت تاب‌آور و مستقل فعالیت خود را ادامه دهند و در مسیر رشد و شتاب‌دهی قرار گیرند.

رئیس خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان اظهار کرد: ممکن است بعضی از شرکت‌کنندگان، ایده‌های خود را عملیاتی و یک نمونه محصول قرآنی تولید کنند، ولی برای بازاریابی آن محصول به حمایت نیاز داشته باشند که خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان تا سقف 70 میلیون ریال از این گروه‌ها بر اساس نظر داوران حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: رویداد ملی ایده‌پردازی و ظرفیت‌شناسی کاریزمَن ۷، به همت خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و با مشارکت و همکاری بنیاد قرآن، معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، دارالقرآن بسیج ناحیه امام صادق(ع)، دارالقرآن الکریم اصفهان، مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق، بنیاد فرهنگی بقیةالله(عج)، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان و شهرداری قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین امینی در خصوص جوایز این رویداد، گفت: به نفرات اول تا سوم، به ترتیب، ۵۰، ۳۵ و ۲۰ میلیون ریال و به رتبه شایسته تقدیر، پنج میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی مهلت ارسال ایده‌ها را  تا ۲۰ دی‌ماه جاری بیان کرد و افزود: عموم علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به نشانی اینترنتی kariznegar.ir/karizman/27 مراجعه کنند و قبل از تکمیل مراحل ثبت‌نام، امکان مشاهده چند فیلم کوتاه در خصوص تبیین رویداد نیز وجود دارد.

انتهای پیام