صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۷۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از اعلام فراخوان دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی هرمزگان هم‌زمان با هفتمین جایزه ملی فیروزه خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اسماعیل جهانگیری، مدیرکل این نهاد فرهنگی، امروز، 19 دی‌ماه، اظهار کرد: دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی هرمزگان با هدف پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان و مطرح کردن آن در سطح ملی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: شناسایی استعدادها، بالفعل کردن ظرفیت‌ها، معرفی ظرفیت‌های بومی و محلی، روزآمد کردن هنرهای سنتی، بهبود وضعیت اقتصاد و هنر و... از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

جهانگیری عنوان کرد: بخش‌های جشنواره شامل خلاقیت در ساخت سازهای بومی (عود، تنبوره و...)، هدایای فرهنگی مانند ساخت زیورآلات بومی با گوهرهای هرمزگانی، ساخت اکسسوری با رویکرد فرهنگی هرمزگان (برقع، کیف، دمپایی، لچک و...)، ساخت خلاقانه وسایل تزیینی و دکوری با متریال بومی (منزل) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره، باید آثار خود با مؤلفه‌های بومی را در سایت https://jayezehfiroozeh.ir بخش استان هرمزگان ثبت کرده و اصل آثار را به دبیرخانه تحویل داده و یا ارسال کنند.

وی با بیان اینکه به اثر برگزیده اول 30 میلیون ریال، اثر برگزیده دوم 20 میلیون ریال و اثر برگزیده سوم 10 میلیون ریال در هر بخش اهدا می‌شود، یادآور شد: آخرین مهلت ارسال آثار 5 بهمن‌ماه، ارزیابی و داوری آثار 10 بهمن‌ماه و برگزاری مـراسم اختتامیه و اعلام نتایج و اهدای جوایز 14 بهمن‌ماه خواهد بود.

انتهای پیام