صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۲۸۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

اتحادیه جهانی علمای مسلمان از دولت قزاقستان خواست به مطالبات مردم در خصوص ایجاد امنیت، عدالت اقتصادی و رفع فساد رسیدگی کند.  

به گزارش ایکنا، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری ایکنا قرار گرفت، از مردم و دولت قزاقستان خواست که منافع، استقلال، حاکمیت و امنیت این کشور را مد نظر قرار دهند و از ثروت‌ها، دستاوردها و عزت کشورشان محافظت کنند. همچنین منافع کشورشان را بالاتر از همه منافع شخصی قرار دهند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه علمای مسلمان از دولت قزاقستان می‌خواهد که به خواسته‌های مردمی به منظور تأمین امنیت، عدالت اقتصادی و رفاه، رفع هرگونه فساد و اجازه تظاهرات مسالمت‌آمیز رسیدگی کند و همچنین از تظاهرات‌کنندگان می‌خواهد که به اموال خصوصی و عمومی حمله نکنند. چرا که زیان‌رساندن در اسلام و در همه ادیان حرام است.
 
علمای مسلمان در این بیانیه، از همه مردم قزاقستان خواسته‌اند که امنیت، آرامش و ثبات را به کشور خود بازگردانند تا این کشور هرچه سریع‌تر از وجود نیروهای خارجی بی‌نیاز شود.
 
در این بیانیه همچنین تأکید شده است که اتحادیه با نهایت رنج و نگرانی آنچه را که در این کشور عزیز (قزاقستان) - کشور تمدن و علما، کشور عالم ربانی «خواجه احمد یسوی» که نقش عمده‌ای در نشر اسلام و تمدن اسلامی در آسیای میانه داشت - می‌گذرد را دنبال می‌کند.
 
اتحادیه علمای مسلمان تأکید کرد: ما از آنچه در رسانه‌ها درباره اغتشاشات اخیر منتشرشده که منجر به کشته‌شدن ده‌ها نفر، زخمی‌شدن صدها نفر و دستگیری هزاران نفر شده و موجب شده که دولت از نیروهای خارجی کمک بطلبد، بیش از همه دردمندیم زیرا آثار خطرناک آن را در آینده فقط خدای متعال می‌داند.
 
در ادامه بیانیه تأکید شده است: تجربیات گذشته نشان داده است که نیروهای بیگانه در هیچ کشوری و تحت هر پوششی وارد نشده‌اند مگر اینکه بر فساد و بی‌عدالتی و درد و رنج مردم افزوده‌اند.
 
در پایان این بیانیه آمده است که این اتحادیه مردم خوب قزاقستان و دولت این کشور را به آرامش و حل مشکلات از طریق گفت‌وگوی داخلی دعوت می‌کند و از دولت می‌خواهد که به مطالبات ملت بزرگ قزاقستان پاسخ دهند تا هر قدرت خارجی که هیچ خیر و منفعتی برای این کشور ندارد، به سرعت کنار گذاشته شود.
 
این بیانیه به امضای علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان و احمد الریسونی، رئیس این اتحادیه رسیده است.
 
 

انتهای پیام