صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۱۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی ادبی یوسف در بندرعباس برگزار و نفرات برگزیده این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سرهنگ عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، صبح امروز، 6 بهمن‌ماه، در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ملی ادبی یوسف در بندرعباس، اظهار کرد: 3 هزار و 446 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره فرستاده شد که از این شمار 20 اثر برگزیده شدند.

وی با اشاره به اینکه داستان‌های این جشنواره با موضوعات دفاع مقدس، جبهه مقاومت، مدافعان امنیت و سلامت است، افزود: 15 نفر در این جشنواره شایسته تقدیر شدند و به 5 نفر نیز جایزه ویژه جشنواره تعلق گرفت. آثار برگزیده این جشنواره در کتابی به چاپ رسیده است که امروز از آن رونمایی می‌شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه دهمین جشنواره ملی ادبی یوسف کار خود را از خرداد امسال آغاز کرده بود، تصریح کرد: مراسم پایانی یازدهمین جشنواره ملی یوسف نیز سال آینده در خرمشهر برگزار می‌شود.

رساندن پیام دفاع مقدس به جوانان وظیفه‌ای همگانی است

امیر سرتیپ نبی سهرابی، جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این مراسم اظهار کرد: وظیفه این بنیاد، رساندن پیام دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده است. دفاع مقدس الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) و عاشورا بوده و رساندن پیام آن رسالتی مانند پیام‌رسانی حضرت زینب(س) به جهانیان است.

وی با اشاره به اینکه رساندن پیام دفاع مقدس یک وظیفه است که باید از گنجینه آن استخراج، و به جوانان و نوجوانان عرضه شود، عنوان کرد: داستان کوتاه روایتی شیوا و خلاق با گروه محدودی از شخصیت‌هاست که هدفی را دنبال می‌کند و به آسانی می‌تواند منظور خود را به جامعه هدف و خواننده برساند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: تاکنون تنها مضامینی مانند شهادت، ایثار، از خود گذشتگی، دفاع از وطن، آب و خاک و ناموس، و فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس به جامعه عرضه شده اما هنوز داستان‌هایی که بتواند لحظه‌های ناب دفاع مقدس را به خوبی به تصویر بکشد، تولید نشده است.

سهرابی با تأکید بر اینکه باید ذائقه نسل امروز را بشناسیم و متناسب با همان محتوا و داستان تولید کنیم، عنوان کرد: جامعه هدف ما کودکان، نوجوانان، جوانان و آینده‌سازان کشور هستند. بانوان در 8 دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند که باید به آن پرداخته شود. همچنین در زمان دفاع مقدس هرمزگان خط مقدم نبرد در حوزه‌های اقتصادی و دریایی بود.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام از جمله سپاه پاسداران، دریابانان و مرزبانان توانستند مقابل دشمن و استکبار بایستند و نیروی دریایی هزاران محموله و شناور اقتصادی را به کشور محافظت و همراهی کرد، گفت: استکبار جهانی و در رأس آن‌ها امریکا در این منطقه هواپیمای ما را با290 سرنشین هدف قرار داد و به شهادت رساند. امروز با استفاده از فضای مجازی می‌توان دفاع مقدس را به نسل حاضر و آینده معرفی کرد.

ضرورت انتقال درست آرمان‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم بیان کرد: روایت گران باید آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به درستی به نسل‌های آینده منتقل کنند تا دشمنان نتوانند به شکل وارونه گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در جنگ نابرابر با دشمن در زمینه رسانه‌ای هستیم که به دنبال تحریف روایت‌های انقلاب و دفاع مقدس هستند، افزود: تاکنون از ظرفیت‌های حوزه رسانه برای بیان کامل و دقیق حقایق استفاده نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: همه اصحاب رسانه، حوزویان، دانشگاهیان، هنرمندان و نظامیان، باید دست‌مایه‌های خود را به صورت شعر، داستان، فیلم کوتاه و انیمیشن به نسل‌های آینده و جهانیان معرفی کنند. روایت درست از فتنه 88 نیز یک نیاز است و باید برای آیندگان بیان شود.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم اختتامیه دهمین جشنواره ادبی یوسف که در راستای گرامیداشت یاد و نام «شهید یوسف ملک شامران» از شهدای اهل قلم دفاع مقدس برگزار شد، پیام «سرلشکر محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز خوانده شد.

انتهای پیام