صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۱۷۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
در مرکز اسلامی گلستان؛

وبینار «شخصیت حضرت زهرا( س) در مذاهب اسلامی» روز گذشته، ششم بهمن‌ماه در مرکز اسلامی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گلستان، وبینار «شخصیت حضرت زهرا(س) در مذاهب اسلامی» با حضور بی‌بی آسیه میرزاعلی، مدرس و مدیر مدرسه علوم دینی ام‌الابرار آق‌قلا و محمدی چهروی، مدیر گروه فقه و مطالعات اسلامی پژوهشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب، روز گذشته، ششم بهمن‌ماه در مرکز اسلامی استان گلستان برگزار شد.

مدیر و مدرس مدرسه علوم دینی ام‌الابرار آق‌قلا در این برنامه بیان کرد: عفت و حیا، دفاع از حریم ولایت و دفاع از ولی خدا، دعا برای همسایه، احترام به همسر، تربیت صحیح فرزند، روشنگری، حضور جدی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از جمله مؤلفه‌ها و شاخص‌های حضرت فاطمه زهرا(س) بود. ایشان به‌عنوان مادر نقش مهمی در تربیت فرزندان خود امام حسن(ع) و امام حسین(ع) داشت و آنان را به شیو‌ه‌ای پرورش داد به‌طوری که در عین حال که عفاف و حیا را رعایت می‌کردند، در اجتماع حضور داشتند و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی را انجام می‌دادند. در واقع همه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) سراسر درس زندگی است و باید از آن الگو بگیریم.

میرزاعلی با بیان اینکه اقتضائات و نیازهای موجود در جامعه ایجاب می‌کند تا سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی الگو باشد، تصریح کرد: الگوی زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در ابعاد فردی و اجتماعی کامل و جامع است و می‌تواند همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی افراد جامعه را پوشش دهد. الگوها و آموزه‌های زندگی سبک فاطمی همه برگرفته از آموزه‌های دینی است و حضرت فاطمه زهرا(س) به‌صورت کامل تمام اصول زندگی فردی، خانوادگی، سیاسی و اجتماعی یک مسلمان را در زندگی خویش پیاده کرده‌اند و یک الگوی عملی برای افراد جامعه محسوب می‌شود، لذا باید شیوه و منش زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را با شیوه‌های عملی و کاربردی در جامعه و نسل جوان تبیین کنیم.

محمدی چهروی، مدیر گروه فقه و مطالعات اسلامی پژوهشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این جلسه گفت: خانواده اولین نهادی است که می‌تواند به تبیین و ترویج سبک زندگی فاطمی اهتمام داشته باشد. بنابراین والدین نقش مهمی در تربیت فرزندانشان با سبک و سیاق زندگی فاطمی بر عهده دارند، لذا خانواده‌ها با آگاهی و دانش و شناخت کافی از زندگی و سیره ائمه اطهار(ع) به‌ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) می‌توانند به تربیت فرزندانشان بپردازند.

وی به نقش مساجد، حوزه‌های علمیه، مدارس، مراکز آموزش عالی، جامعه و گروه‌های اجتماعی و مذهبی در ترویج سبک زندگی فاطمی اشاره کرد و گفت: این مراکز و نهادها به ویژه خانواده‌ها باید با رفتار و عملکرد خود آموزه‌ها و سبک زندگی فاطمی را برای نسل جوان ترویج کنند و تنها با حرف زدن نمی‌توان سبک زندگی فاطمی را در جامعه پیاده‌سازی کرد.

مدیر گروه فقه و مطالعات اسلامی پژوهشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تأثیرپذیری جوانان از سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به اصلاح سبک زندگی و عدم تأثیرپذیری از سبک زندگی غربی تأکید کرده‌اند، لذا داشتن معرفت ایمانی، شناخت و مطالعه سیره و منش ائمه اطهار(ع) به‌ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) می‌تواند در الگوگیری از سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی فاطمی مؤثر باشد.

انتهای پیام