صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۵۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کمیسیون تلفیق بودجه مصوب کرد؛

براساس گزارش کمیسیون تلفیق بودجه، «سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش مکلفند نسبت به تبدیل وضعیت، تخصیص شناسه و استخدام رسمی کلیه مشمولان و نیروهای جامانده و باقی‌مانده استخدامی سال‌های 1388 تا 1392 طرح مهرآفرین با اولویت معلمان قرآنی که هم‌اکنون با وزارت آموزش و پرورش به صورت قراردادی یا پیمانی همکاری می‌نمایند، اقدام نماید.

به گزارش ایکنا، گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401مجلس شورای اسلامی سرانجام روز 22 بهمن‌ماه منتشر شد.

در ادامه نگاهی اجمالی به وضعیت امور قرآنی و نگاه گزارش کمیسیون تلفیق به این حوزه خواهیم داشت.

در بند «م» تبصره 6؛ (عوارض و مالیات) آمده است: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است از عرضه‌کنندگان انواع بازی‌های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن‌های همراه و کنسول، عوارضی معادل ده درصد(10%) قیمت فروش را اخذ و به حساب درآمدی 160178 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل واریز نماید. وجوه حاصله از محل ردیف 54 - 730000 جدول شماره (1-7) این قانون در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) قرار می‌گیرد تا صرف حمایت از توسعه بازی‌های تولید داخل شود.

ده درصد(10%) از منابع حاصل از این عوارض، جهت ساخت بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ دینی و انقلابی به مراکز رقومی بسیج و همچنین گسترش فرهنگ فاخر قرآنی اختصاص می‌یابد.

همچنین طبق بند الحاقی «2» تبصره 20(منابع انسانی)؛ ،«سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش مکلفند نسبت به تبدیل وضعیت، تخصیص شناسه و استخدام رسمی کلیه مشمولان و نیروهای جامانده و باقی‌مانده استخدامی سال‌های 1388 تا 1392 طرح مهرآفرین با اولویت معلمان قرآنی که هم‌اکنون با وزارت آموزش و پرورش به صورت قراردادی یا پیمانی همکاری می‌نمایند، اقدام نماید. بار مالی ناشی از اجرای این بند از محل ردیف 127503 وزارت آموزش و پرورش در سقف پانصد میلیارد(500.000.000.000) ریال تأمین می‌گردد.»

طبق بند «ز» تبصره ۹ (آموزش، پژوهش و فرهنگ)، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، «دستگاه‌های اجرایی مندرج در این قانون و پیوست‌های آن مجازند تا دو درصد (۲%) از بودجه هزینه‌ای خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری اختصاص دهند. البته آیین‌نامه این بند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

متن گزارش کمیسیون تلفیق بودجه 1401

انتهای پیام